نماد آخرین خبر

پاییز در چهارمحال و بختیاری دیرهنگام شکل می‌گیرد  

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پاییز در چهارمحال و بختیاری دیرهنگام شکل می‌گیرد  

ایرنا/ معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: الگوهای جدید پیش‌یابی حاکی از آن است که هم دما در پاییز امسال بیشتر از میانگین است و هم بارش‌های پاییزی دیرهنگام و کمتر از نرمال شکل می‌گیرد.

معصومه نوروزی، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: وقوع دیرهنگام بارش‌ها از یک سو و افزایش دما نسبت به میانگین بلندمدت از سوی دیگر سبب می‌شود تا امسال پاییز دیرهنگامی در استان شکل گیرد.
وی ادامه داد: الگوها نشان می‌دهد بارش‌های پاییزی به ویژه در آبان‌ماه با کاهش قابل توجهی روبرو شود و این موضوع نشان می‌دهد خشکسالی همچنان بخش‌های مختلف استان را تهدید می‌کند.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگرچه صحت الگوهای پیش‌یابی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است اما شرایط موجود گویای تکرار سال‌های خشکسالی در استان است.
نوروزی در ادامه با بیان اینکه تا پایان هفته پدیده جوی خاصی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود، یادآور شد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است و از نظر دمایی نیز روزهای پنجشنبه و جمعه دما کمی افزایش می‌یابد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد و هرگونه تغییرات اقلیمی در این استان، استان‌های دیگر از جمله خوزستان و اصفهان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
  
 

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday