نماد آخرین خبر

برپایی مراسم سوگواری ۲۸ صفر در شهرکرد

منبع
ايکنا
بروزرسانی

ایکنا/ مراسم سوگواری رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از صبح امروز ۱۲ شهریورماه با حضور عموم مردم و هیئات مذهبی، نیروهای نظامی و انتظامی در شهرکرد با حرکت دسته‌جات سینه‌زنی از میدان بسیج به سمت آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) آغاز شده است.

مراسم سوگواری رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) از صبح امروز ۱۲ شهریورماه با حضور عموم مردم و هیئات مذهبی و نیروهای نظامی و انتظامی در سراسر استان برگزار شد، این مراسم در شهرکرد با حرکت دسته‌جات سینه‌زنی از میدان بسیج به سمت آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) آغاز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدبصیر موسوی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در جریان این مراسم گفت: امروز مصادف با ۲۸ ماه صفر و رحلت جانسوز پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی(ع)، مراسم سوگواری در محلات و خیابان‌های شهرها و روستاهای استان در حال برگزاری است که در مرکز استان نیز عموم مردم و هیئت‌های مذهبی و نیز نیروهای نظامی و انتظامی با راه‌اندازی دسته‌جات عزاداری، عشق و ارادت خود را به این بزرگواران نمایش می‌دهند.

وی ادامه داد: حرکت دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی از میدان بسیج و میدان ۱۲ محرم شهرکرد از ساعت ۸:۳۰ امروز آغاز شده که در نهایت همه عزاداران در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) حرکت خود را خاتمه می‌دهند؛ برپایی نماز جماعت ظهر و عصر و قرائت زیارت رسول‌الله(ص) از بعید از دیگر بخش‌های برنامه عزاداری در این مکان مقدس است.

موسوی تصریح کرد: این مراسم معنوی با همکاری سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع)، نیروی انتظامی، شهرداری شهرکرد و نهادها و تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی برگزار می‌شود. 

این کارشناس مسائل مذهبی در استان در خصوص ضرورت پاسداشت مناسبت‌های مذهبی با مشارکت عموم مردم، تأکید کرد: برگزاری برنامه‌های مذهبی در سطح گسترده باعث نشر و ترویج فرهنگ ناب اهل بیت(ع) می‌شود و سبک زندگی اسلامی را در جامعه جاری می‌سازد. 

موسوی ادامه داد: حضور خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در این برنامه‌ها علاوه بر برکات حضور در اجتماع و مشارکت اجتماعی، باعث نهادینه‌سازی مفاهیم دینی در این اقشار می‌شود. همچنین تبیین سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از سوی مبلغان و سخنرانان باعث روشنگری و بصیرت‌افزایی در جامعه می‌شود. این قبیل برنامه‌ها در دینداری مردم تأثیرگذار بوده و باعث سوق یافتن جامعه به سمت معروف‌ها و دوری از ناهنجاری‌ها خواهد شد.

 

 

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday