نماد آخرین خبر

ساماندهی آبشوران در سه‌راه برق کرمانشاه تا پایان شهریور

منبع
تسنيم
بروزرسانی
ساماندهی آبشوران در سه‌راه برق کرمانشاه تا پایان شهریور

تسنیم/ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: ساماندهی رودخانه آبشوران در محدوده سه‌راه برق کرمانشاه که دچار ریزش شده بود، تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد.

رسول فرهادی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه اظهار داشت: پروژه ساماندهی آبشوران از سال 90 آغاز شده و جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است.

وی عنوان کرد: رودخانه آبشوران در کرمانشاه 14.5 کیلومتر طول دارد که حدود هشت کیلومتر آن معادل 56 درصد ساماندهی شده اما مبالغی که در سال‌های گذشته برای آن تزریق شده قابل توجه نبوده و نیاز این طرح بیش از 1500 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، گفت: اخیرا پیگیری انجام شده که از ظرفیت حوادث غیرمترقبه استفاده شود و 300 میلیارد تومان به صورت فوری در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار بگیرد.

فرهادی با تکذیب برگشت اعتبارات طرح آبشوران افزود: پیمانکار در این بخش فعال است و تا پایان شهریور فرصت جذب اعتبار داریم و ساماندهی آبشوران در سه‌راه برق کرمانشاه تا پایان شهریور به پایان می‌رسد. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بعد از یک دهه لایروبی رودخانه در شهرستان‌های مختلف انجام شد، عنوان کرد: سال گذشته تقریباً 30 کیلومتر لایروبی به صورت مستقیم انجام شد و یک میلیون مترمکعب خاک و نخاله که مسیرها را مسدود کرده بودند، در بازه زمانی دو ماهه از مسیر خارج شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: مهمترین بخشی که در شهر کرمانشاه لایروبی شد در محدوده کهریز الهیه قرار داشت که حجم عظیمی از نخاله در آن وجود داشت و در رودخانه قاسم‌آباد روانسر، سنقر و صحنه نیز لایروبی به صورت عمده انجام شد.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today