نماد آخرین خبر

پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان، ۱۲ شهریور

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان، ۱۲ شهریور

صدا و سیما/ اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز برای استان تداوم ناپایداری جوی و دریایی پیش بینی کرد.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با افزایش باد‌های جنوب شرقی، نسبتا مواج پیش بینی می‌شود. بیشینه سرعت باد بویژه در تنگه هرمز به بیش از ۳۶ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا در محدوده ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید که توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت گیرد. 
سی سی پور افزود: روز‌های سه شنبه تا پنج شنبه (۱۳ تا ۱۵) شهریور همچنان دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با افزایش باد‌های جنوب شرقی متلاطم پیش بینی می‌شود و از روز جمعه ۱۶ شهریور از سرعت وزش باد در مناطق دریایی استان کاسته خواهد شد.
وی گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب درارتفاعات استان بویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک و مناطق مرتفع و مستعد مرکزی رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود. در سواحل و جزایر نیز وقوع گرد و غبار موقتی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا محتمل خواهد بود که توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.
سی سی پور افزود: طوفان گرمسیری آسنا در موقعیت ۲۱.۲ درجه عرض شمالی و ۶۱.۴ درجه طول شرقی قرار گرفته است و با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت در حال فعالیت در سواحل شرقی کشور عمان هست؛ و طی ۲۴ ساعت تضعیف و از بین خواهد رفت.
وی گفت: همچنان با توجه مواج بودن شرق دریای عمان توصیه اکید می‌گردد ازهرگونه فعالیت دریایی در دریای عمان بخصوص نواحی فراساحلی و عبور کشتی‌های تجاری و صیادی در شمال اقیانوس هند جلوگیری شود.
سی سی پور افزود: به لحاظ دمایی طی چند روز آینده، نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today