نماد آخرین خبر

اجرای طرح مرتع‌داری در بیش از ۵۶۴ هزار هکتار از منابع طبیعی گلستان

منبع
فارس
بروزرسانی
اجرای طرح مرتع‌داری در بیش از ۵۶۴ هزار هکتار از منابع طبیعی گلستان

فارس/ رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در راستای اجرای ماده قانون حفاظت و حمایت تاکنون ۲۱۲ فقره پرونده با مساحت ۵۶۴ هزار و ۶۲۸ هکتار در حوزه‌های طرح‌های مرتع‌داری و زراعت چوب واگذار شده است.

ولی‌الله مرادی، رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: گردهمایی روسای ادارات بازرسی و مدیریت عملکرد ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه سه کشور، شامل استان‌های گیلان، مازندران شامل ساری و نوشهر، خراسان شمالی، تهران، سمنان، قم و گلستان، به مدت دو روز در ااخر هفته گذشته در گلستان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، تعداد ۷۴ مکان دپوی چوب، ۳۷۷ کارگاه نجاری، ۵۳ کوره ذغال و سه کارخانه چوب در استان فعال بوده و به طور مستمر از این اماکن بازدید و نظارت می‌شود.

رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ابراز کرد: اداره بازرسی و مدیریت عملکرد، نقش مهمی در پیشگیری از تخلفات دارند و به همین جهت از سوی سازمان بازرسی منابع طبیعی کشور، دوره‌های آموزشی مستمر برای آگاهی و شناخت بیشتر کارکنان این حوزه و نظارت بر مکان‌های تحت‌پوشش، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به عدم تغییر کاربری اراضی و ارزش بالای زمین، انگیزه افراد برای تغییر کاربری اراضی جنگلی و مرتعی به شدت افزایش یافته که باید موردتوجه قرار گیرد.
مرادی گفت: در راستای اجرای ماده قانون حفاظت و حمایت تاکنون ۲۱۲ فقره پرونده با مساحت ۵۶۴ هزارو ۶۲۸ هکتار در حوزه‌های طرح‌های مرتع‌داری و زراعت چوب واگذار شده است.

وی بیان کرد: پنج پایگاه اطفاء حریق در استان گلستان، واقع در باغو بندرگز، یگان حفاظت منابع طبیعی در ستاد گرگان، رامیان، تنگراه گالیکش و عجن سنگرلی در کلاله که در حال احداث است، قرار دارند. 

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today