نماد آخرین خبر

۲۹۶ واحد صنفی متخلف در هرمزگان پلمب شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۲۹۶ واحد صنفی متخلف در هرمزگان پلمب شد

ایرنا/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از پلمب ۲۹۶ واحد متخلف به علت رفع نکردن نواقص بهداشتی و معرفی ۸۶۰ واحد متخلف به دادگاه در این استان خبر داد.

عبدالجبار ذاکری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۵۱ هزار و ۳۳۰ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان هرمزگان انجام شد.
وی ادامه داد: در نتیجه بازدیدهای بهداشتی از مراکز توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در نیمه نخست امسال، برای ۱۵ هزار و ۶۳۳ واحد صنفی متخلف در هرمزگان اخطاریه صادر و در این راستا ۲۹۶ واحد متخلف به علت عدم رفع نقص بهداشتی در مهلت مقرر، پلمب و تعداد ۸۶۰ پرونده از واحدهای متخلف به دادگاه ارجاع شد.
ذاکری اضافه کرد: در این مدت تعداد ۱۵۲ و هزار و ۷۱۷ مورد کلرسنجی و تعداد 3 هزار و ۸۳۷ مورد نمونه‌برداری میکروبی از منابع آب آشامیدنی جهت تعیین کیفیت و سلامت آب اخذ شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: همچنین بازرسان بهداشت محیط برای کنترل مواد غذایی در سطح عرضه، تعداد ۸۲۳ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام داده‌اند و در همین راستا مقدار ۱۲۷ هزار و ۴۱۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی خاطرنشان کرد: در طول این مدت با پیگیری بازرسان بهداشت، تعداد ۱۶ هزار و ۳۶۱ مورد کارت بهداشت برای شاغلان اصناف صادر شد.
ذاکری با اشاره به اهمیت رسیدگی به شکایات مردمی، بیان کرد: همچنین تعداد یک‌هزار و ۵۵۴ مورد شکایت بهداشتی شهروندان در خصوص مواد غذایی و آب، فاضلاب و پسماند مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: هرمزگانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش دهند.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today