نماد آخرین خبر

تسریع در اجرای مصوبه تجهیز کارگاه هوش مصنوعی

منبع
مهر
بروزرسانی
تسریع در اجرای مصوبه تجهیز کارگاه هوش مصنوعی

مهر/ بیرجند_ استاندار خراسان جنوبی گفت: در اجرای مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای تجهیزکارگاه هوش مصنوعی تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در اولین جلسه کار گروه توسعه مهارت استان بیان داشت: بحث‌های مربوط به ایمنی و آموزش با مدیریت استانی باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

به گفته وی در رشد تولید یکی از مولفه‌های اصلی، نیروی انسانی است که باید از آموزش‌های مورد نیاز برخوردار شود تا جوانانی دارای مهارت‌های مورد نیاز بازار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه نگاه ویژه ای به آموزش‌های فنی و حرفه ای به ویژه در هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها شده است لذا تقویت دروس مهارتی در دانشگاه‌ها و مدارس از اهمیت زیادی برخوردار است.

قناعت در ادامه خاطرنشان کرد: کمبود نیروی کار ماهر یکی از چالش‌های جدی خراسان جنوبی است که برای حل این مشکل باید دستگاه‌های اجرایی نیازهای آموزشی مهارتی خود را در اختیار فنی و حرفه ای قرار دهند و این کارگروه باید تعامل سازنده ای بین دستگاه‌های اجرایی و فنی و حرفه ای در این خصوص ایجاد کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: فنی و حرفه ای استان برای آموزش همه نیروهای مورد نظر با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید برنامه ریزی کند.

قناعت تصریح کرد: از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات ملی و استانی برای تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه ای استفاده شود و علاوه بر به روز بودن مربیان فنی و حرفه ای باید نیاز سنجی در خصوص مطالب آموزشی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: در آموزش‌های مورد نظر علاوه بر توجه به مهارت‌های فنی به مهارت‌های اجتماعی، مدیریتی، بازار یابی و … هم توجه شود.

به گفته وی نگاه در این آموزش‌ها نباید فقط دولتی باشد بلکه با بهره گیری از همه ظرفیت‌های استان، مهارت‌های مورد نظر به جوانان خراسان جنوبی داده شود.

وی با بیان اینکه بخشی از آموزش‌های مهارتی در محیط واقعی کار انجام شود، افزود: باید شاهد دانشگاه‌های مهارتی در استان باشیم تا در کنار مسائل تئوری، دانشجویان مهارت‌هایی را هم فراگیرند و در پرداخت تسهیلات، کسانی که مدرک فنی و حرفه ای دارند در اولویت قرار گیرند.

وی متذکر شد: در اجرای مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای تجهیز کارگاه تخصصی هوش مصنوعی باید تسریع شود.

وی با اشاره به این موضوع که از ۱۷ شرکت فعال در حوزه زغال سنگ طبس، تنها معدن پرورده مکانیزه است و آموزش های مورد نظر به نیروهای آنها توسط فنی و حرفه ای استان داده می شود، بیان داشت: تونل آموزشی شبیه سازی برای آموزش نیروهای ۱۷ شرکت فعال در حوزه معادن زغال سنگ طبس خریداری شود که لازم است با امضای استاندار این موضوع به شرکت های مورد نظر اعلام شود.

به گفته وی گروه اچ ای سی معدن پرورده طبس یکی از مجهز ترین گروه‌ها در این خصوص در کشور است که در حادثه معدن جوی طبس به خوبی به وظیفه خود عمل کردند.

شایان ذکر است که در پایان این جلسه از ۷ نفر از منتخبان جشنواره استانی مهارت تقدیر شد.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام : https://instagram.com/skhorasan_today