نماد آخرین خبر

ارائه آموزش های مهارتی به بیش از ۲۵ هزار نفر در خراسان جنوبی

منبع
مهر
بروزرسانی
ارائه آموزش های مهارتی به بیش از ۲۵ هزار نفر در خراسان جنوبی

مهر/ بیرجند_ مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: هر سال توسط فنی و حرفه ای استان به بیش از ۲۵ هزار نفر آموزش های مهارتی ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کامرانی فر صبح شنبه در کارگروه توسعه مهارت استان اظهار کرد: ۱۹ مرکز ثابت آموزشی و ۱۰۲ کارگاه آموزشی برای آموزش ۵۰۰ رشته در خراسان جنوبی وجود دارد.

به گفته وی هر سال در خراسان جنوبی به بیش از ۲۵ هزار نفر آموزش‌های مهارتی داده می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ آموزشگاه بخش خصوصی در استان است، افزود: در بیش از ۱۸ گروه هدف، آموزش‌های مورد نیاز انجام می شود و با دستگاه‌ها تفاهم نامه همکاری منعقد کرده ایم.

کامرانی فر تصریح کرد: به ۳ هزار ۷۶۷ نفر از بانوان و بیش از دو هزار نفر از آقایان توسط بخش خصوصی سال گذشته آموزش داده شده است که این آموزش‌ها با توجه به نیاز بازار است.

وی متذکر شد: به روز رسانی تجهیزات کارگاه‌های فنی و حرفه ای مهم است و در دو سال گذشته تنها ۵ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است و هنوز نتوانسته ایم کارگاه آموزش هوش مصنوعی فنی و حرفه ای را تجهیز کنیم که به نگاه ویژه برای اولویت در تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه ای نیاز داریم.

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: در دانشگاه بیرجند کارگاه هوش مصنوعی تجهیز شده است و کسانی که در مسابقات مهارت آموزی کشوری و جهانی کسب مقام کنند، بدون شرکت درکنکور وارد دانشگاه ها می شوند و از تسهیلات مالیاتی هم می توانند استفاده کنند.

کامرانی فر با بیان اینکه مقرر شده دو درصد از درآمد کشف کالاهای قاچاق صرف مهارت آموزی شود، پیشنهاد اختصاص نیم در هزار اعتبارات تملک دارایی استان برای آموزش های مهارتی را مطرح کرد.

به گفته وی بیش از ۲۱ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی وارد استان شده و ضرورت دارد قبل از اجرای طرح های صنعتی، معدنی و … به فنی و حرفه ای استان این موضوع اعلام شود تا به نیروی مورد نیاز آموزش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر انعقاد ۲۷ تفاهم نامه استانی با دستگاه‌های اجرایی در دو سال گدشته، بیش از ۵۰ حرفه جدید را وارد استان کرده ایم و دپارتمان معدن در نهبندان تجهیز و راه اندازی شده است.

کامرانی فر متذکر شد: به دانشجویان استان مهارت‌های لازم را آموزش می دهیم و برای اولین بار در کشور رویداد گوهر تراشی را در فردوس برگزار کردیم.

کامرانی فر متذکر شد: ۷۰۰ درصد رشد درآمدی را در استان داشته ایم و در کشور از این نظر در رتبه های اول هستیم.

وی با اشاره به کسب مدال‌های طلا و نقره در مسابقات کشوری مهارت و جهانی توسط مهارت اموزان فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: برای تجهیز کارگاه‌های آموزشی نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی داریم.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام : https://instagram.com/skhorasan_today