نماد آخرین خبر

افزایش مجدد دمای هوا در استان اردبیل

منبع
فارس
بروزرسانی
افزایش مجدد دمای هوا در استان اردبیل

فارس/ بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی، از روز یکشنبه (۱۵ مهرماه) مجدداً جو در سطح استان اردبیل پایدار شده و با کاهش ابرناکی بر دمای هوا افزوده می‌شود.

از ظهر دیروز با تقویت جریانات مرطوب خزری، شاهد نفوذ سامانه ناپایدار زودگذر به استان بودیم که موجب افزایش ابرناکی، وزش باد شرقی (تند تا گاهی نسبتاً شدید)، رخداد مه، پایین آمدن ارتفاع کف ابر و بارش باران (در پاره‌ای از اوقات رگبار باران) شده است.
این سامانه ناپایدار عصر امروز (شنبه ۱۴ مهرماه) از استان خارج می‌شود و عمده فعالیت آن در شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان به ویژه مناطق منتهی به استان گیلان پیش‌بینی می‌شود.  
این شرایط جوی ممکن است پروازهای فرودگاه اردبیل را دچار اختلال موقت کند، ضمناً در گردنه‌های کوهستانی منتهی به استان گیلان کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده دور از انتظار نیست.  
دما امروز و فردا نسبت به روز گذشته کاهش نسبی دارد، اما از روز یکشنبه (۱۵ مهر) مجدداً جو پایدار شده و با کاهش ابرناکی بر دمای هوا افزوده می‌شود.
گفتنی است که از عصر روز دوشنبه (۱۶ مهر) با تغییر جریانات جوی و جنوبی شدن جریانات، روند افزایشی در نواحی مرکزی و جنوبی محسوس تر می‌شود.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today