نماد آخرین خبر

معرفی 5 درمانگاه متخلف در قزوین به دستگاه قضایی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
معرفی 5 درمانگاه متخلف در قزوین به دستگاه قضایی

ایرنا/ مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پنج درمانگاه شبانه‌روزی در قزوین به علت تخلف کم‌کاری و فعال نبودن در شیفت شب به دستگاه قضایی معرفی شدند.

حبیب‌الله شجاعی‌نژاد، مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت درمانگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی و در تمامی ایام، بدون تعطیلی است و هر گونه کم‌کاری در این خصوص تخلف محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: درمانگاه به موسسه‌ای گفته می شود که به‌طور شبانه‌روزی بیماران سرپایی را برای درمان می‌پذیرد و در آن محل می‌توان موارد فوری یا نیازمند کمک‌های ویژه را حداکثر ۲۴ ساعت تحت نظر قرار داد.
شجاعی‌نژاد گفت: در صورت عدم بهبودی و داشتن مشکلات خاص و نیازمند به خدمات بیشتر، بایستی در طول این مدت هماهنگی لازم جهت اخذ پذیرش و اعزام به بیمارستان، در صورت لزوم فراهم شود.
این مسئول با بیان اینکه درمانگاه‌ها بر حسب نوع فعالیت به درمانگاه‌های عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند، افزود: درمانگاه تخصصی موسسه‌ای است که به منظور ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی از جمله قلب و عروق و یا تشخیص و درمان یک یا چند بیمـاری مشخص همانند بیماری دیابت همکاری می‌کنند و طبق ضوابط موضوع آیین‌نامه‌های مربوط تاسیس می‌شود.
به گفته این مسئول، درمانگاه بر حسب خدمات پزشکی که ارائه می‌دهد بایستی محل کار مناسب، لوازم و پرسنل مورد نیاز مربوطه را داشته باشد و ساختمان، تعداد اتاق‌ها و تمامی شرایط لازم برای تهویه، نور، سیستم‌های حرارتی و برودتی را منطبق با اصول بهداشتی و فنی و استاندارد ضوابط لحاظ کند.
مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: درمانگاه‌ها فقط مجاز به ارائه خدماتی هستند که در پروانه تاسیس آنها قید شده و یا مجوز گسترش آن را دریافت کرده‌اند، بنابراین انجام تزریقات و پانسمان و سرم‌درمانی تابع ضوابط تعیین شده از سوی وزارت متبوع است.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today