نماد آخرین خبر

تلف‌شدن یک رأس میش وحشی بر اثر تصادف در قمصر کاشان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تلف‌شدن یک رأس میش وحشی بر اثر تصادف در قمصر کاشان

ایرنا/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: یک راس میش وحشی ماده بر اثر برخورد با خودرو در جاده منطقه حفاظت شده قمصر تلف شد.

الهیار دولتخواه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان اظهار کرد: این حادثه ساعت یک بامداد امروز رخ داد.
وی با بیان اینکه این حیوان وحشی در حاشیه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک بر اثر برخورد با خودروی عبوری دچار حادثه شد، اظهار کرد: یکی از اهالی منطقه که این حادثه را مشاهده کرده بود با اداره محیط زیست شهرستان کاشان تماس گرفت و نیروهای یگان حفاظت به محل اعزام شدند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان بیان کرد: این میش وحشی در زمان حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست زنده بود اما در حین انتقال جهت مداوا به‌دلیل شدت جراحت تلف شد.
دولتخواه گفت: با وجود نصب تابلوهای هشدار در نزدیکی محل حادثه، به‌ علت سرعت زیاد خودروهای عبوری این حادثه اتفاق افتاد و سبب از دست رفتن این گونه ارزشمند حیات وحش شد.
وی تاکید کرد: تلف شدن این گونه های جانوری سبب خسارت وارد شدن به تنوع زیستی منطقه می‌شود.
قوچ‌ و میش، گوسفند وحشی بومی منطقه خزر از شرق ترکیه، ارمنستان، آذربایجان تا ایران است؛ به گفته کارشناسان و فعالان محیط زیست، این‌گونه جانوری در کشورمان جمعیت آسیب‌پذیری دارد.
منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با وسعت ۶۰ هزار هکتار دارای تنوع گیاهی و جانوری بالایی بوده و از سال ۸۹ جزو مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته است.
کاشان در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today