نماد آخرین خبر

اولتیماتوم فرماندار کرمانشاه درخصوص جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اولتیماتوم فرماندار کرمانشاه درخصوص جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی

ایسنا/ فرماندار کرمانشاه با انتقاد از وضعیت نامناسب نخاله‌های ساختمانی رهاشده در کرمانشاه، خواستار پاکسازی معابر درون شهری و برون شهری از نخاله‌های ساختمانی ظرف یک ماه آینده شد.

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه با نامناسب دانستن وضعیت تخلیه نخاله‌های ساختمانی در کرمانشاه، اظهار کرد: این وضعیت هم موجب نارضایتی مردم شده و هم اعتراضات مختلفی را از سوی عوامل راهداری و پلیس‌راه در پی داشت است.
آمویی اضافه کرد: وضعیت نامناسب تخلیه نخاله‌های ساختمانی هم سیما و منظر شهری را به هم زده و هم احتمال بروز تصادف و خطرات دیگری برای شهروندان را در پی دارد.
فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه در شهر کرمانشاه ۱۹ شرکت حمل و نقل نخاله‌های ساختمانی فعال است، گفت: این شرکت‌ها قاعدتا باید اقدام به حمل نخاله‌های ساختمانی به سایت دپوی نخاله ساختمانی واقع در سراب نیلوفر کنند، اما هم اکنون برخی رانندگان این شرکت‌ها به جای تخلیه نخاله‌های ساختمانی در این سایت، آنها را در حریم راه‌ها و معابر برون شهری و حتی معابر درون شهری تخلیه می‌کنند.
آمویی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون دادستان کرمانشاه برای پیگیری وضعیت نخاله‌های ساختمانی در کرمانشاه، گفت: باید ظرف مدت یک ماه موضوع نخاله‌های ساختمانی در کرمانشاه تعیین تکلیف شود.
آمویی با اشاره به اقدامات در دست انجام در خصوص وضعیت نامناسب نخاله‌های ساختمانی در کلانشهر کرمانشاه، گفت: از این پس خودروهایی که اقدام به تخلیه نخاله در حریم راه‌ها و یا معابر درون شهری کنند، متوقف و اعمال قانون می‌شوند. خودروهای متخلف یا به مدت یک ماه توقیف می‌شوند و یا به جای توقیف باید ۳۰ بار به صورت رایگان اقدام به جمع‌آوری نخاله‌های تخلیه شده در راه‌ها و معابر شهری و انتقال آن به سایت سراب نیلوفر کنند.
آمویی با بیان اینکه باید پلاک و مشخصات وانت‌ها و کامیون‌های حمل نخاله های ساختمانی واضح باشد، گفت: از فعالیت وانت‌ها و کامیونهایی که پلاک مخدوش دارند، جلوگیری و این خودروها توقیف می‌شوند.
فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: از این به بعد کارت هوشمند خودروهایی که اقدام به خالی کردن نخاله‌های ساختمانی در معابر درون شهری و برون شهری کنند، باطل خواهد شد.
وی در ادامه از نیروهای حوزه راهداری و شهرداری خواست، ظرف مدت یک ماه نسبت به پاکسازی معابر هم در حوزه‌های شهری و هم در حوزه‌های برون شهری از نخاله‌های ساختمانی اقدام کنند.
فرماندار کرمانشاه اشاره‌ای هم به اقدامات در دست انجام در راستای توجیه رانندگان فعال در این حوزه داشت و گفت: قرار شده جلسات آموزشی برای مدیران و رانندگان شرکت‌های حمل و نقل نخاله‌های ساختمانی با حضور نماینده دادستان، پلیس‌راه و... در فرمانداری برگزار و موارد لازم درخصوص حمل و نقل نخاله‌های ساختمانی به آنها گوشزد شود.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today