نماد آخرین خبر

خروج چاه‌های کشاورزی مجهز به نیروگاه خورشیدی از لیست قطعی برق

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خروج چاه‌های کشاورزی مجهز به نیروگاه خورشیدی از لیست قطعی برق

ایسنا/ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه‌ولات گفت: چاه‌هایی که مجهز به نیروگاه خورشیدی شده‌اند از لیست قطعی برق در فصل تابستان خارج و مستثنی شدند.
هادی ساربان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه‌ولات از اجرای آبیاری نوین تحت فشار در باغات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: از حدود ۲۷ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغات تاکنون بالغ‌بر ۵۰۰۰ هکتار مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار شده‌اند.

وی افزود: از این میزان نیز ۱۵۰۰ هکتار از باغات مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار زیرسطحی شدند و توانستیم کارایی مصرف آب و به تبع عملکرد را در باغات افزایش دهیم.

ساربان در ادامه به مهم‌ترین فعالیت‌های شاخص این مدیریت اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۳ نیروگاه خورشیدی در چاه‌های کشاورزی شهرستان مه‌ولات احداث شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه‌ولات افزود: چاه‌هایی که مجهز به نیروگاه خورشیدی شده‌اند از لیست قطعی برق در فصل تابستان خارج و مستثنی شدند.

ساربان در ادامه با بیان اینکه بخش کشاورزی تأمین کننده امنیت غذایی کشور است، بیان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم ورود علم و فن‌آوری را به بخش کشاورزی داشته باشیم.

وی در همین خصوص از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان خبر داد و گفت: افزایش آگاهی کشاورزان، افزایش بهره‌وری مصرف آب و تولید، کاهش ضایعات و ارتباط مستقیم کارشناسان و کشاورزان و ارائه راهکارهای علمی از مهم‌ترین اهداف این کلاس‌ها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه‌ولات با بیان اینکه پسته با  ۲۱ هزار و ۳۴۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت محصولات باغی را به خود اختصاص داده است، افزود: به لحاظ سطح زیر کشت و عملکرد شهرستان مه‌ولات مقام اول را در محصول پسته خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

شهرستان مه‌ولات به مرکزیت فیض‌آباد در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد حدود ۵۶ هزار نفر جمعیت دارد که درآمد ۹۰ درصد آن‌ها وابسته به کشاورزی است.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره