نماد آخرین خبر

کاشت چمن در اماکن عمومی استان قزوین ممنوع است

منبع
ايمنا
بروزرسانی
کاشت چمن در اماکن عمومی استان قزوین ممنوع است

ایمنا/ معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در راستای صرفه‌جویی در مصرف منابع آب و بر اساس قوانین و مقررات ابلاغی کاشت چمن در اماکن عمومی ممنوع است.

مهدی رجحانی، معاون عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: در راستای صرفه‌جویی در مصرف منابع آب و بر اساس قوانین و مقررات ابلاغی کاشت چمن در اماکن عمومی ممنوع است.
وی بر لزوم کاشت گیاهان کم‌آب‌بر در فضای سبز شهری تاکید کرد و افزود: همچنین در یک دوره زمانی مشخص و بر اساس برنامه‌ریزی فضای سبز موجود باید با گونه‌های گیاهی کم‌آب‌بر جایگزین شده و برای آبیاری آن نیز نباید از منابع آب‌ استفاده شود.
معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اهمیت موضوع آب در استان قزوین، خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح‌های دانش‌بنیان شامل بازار آب و بانک سهم آب در استان قزوین در حال اجرا هستند.
رجحانی اضافه کرد: هدف از اجرای این پروژه‌های دانش‌بنیان که برای نخستین‌بار در کشور در استان قزوین اجرا می‌شوند، رشد و ارتقای نرخ بهره‌وری در حوزه آب است و به همین خاطر باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرند.
وی تصریح کرد: قزوین از استان‌های پیشرو در حوزه اصلاح و باز تنظیم حکمرانی آب به شمار می‌آید و به همین خاطر طرح‌های بازار و بانک سهم آب به صورت پایلوت در این استان اجرا می‌شوند و بدون شک اجرای موفقیت‌آمیز آنها منجر به تسری اجرای آن‌ها در سایر استان‌ها می‌شود که نقش مهمی در رفع بحران آب خواهد داشت.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today