نماد آخرین خبر

۱۱۵ زندانی در چهارمحال و بختیاری، چشم‌انتظار کمک‌های مردمی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
۱۱۵ زندانی در چهارمحال و بختیاری، چشم‌انتظار کمک‌های مردمی

ایسنا/ رئیس ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱۵ نفر زندانی چشم انتظار کمک‌های مردمی در زندان هستند که ۹۳ نفر آن‌ها مالی و ۲۲ نفر در خصوص مهریه در زندان به سر می‌برند.

مجید صیادی، رئیس ستاد دیه چهارمحال و بختیاری در خصوص عملکرد ستاد دیه چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست سال جاری، اظهار کرد: ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری تا ۱۱ مهرماه ۷۷ زندانی جرائم غیر عمد را از زندان آزاد کرده که ۴۹ نفر مالی و ۲۷ نفر مهریه و یک نفر نیز دیه کارگاهی بوده‌اند.
صیادی توضیح داد: ۱۱۵ نفر زندانی در استان چشم انتظار کمک‌های مردمی بوده که ۹۳ نفر مالی و ۲۲ نفر در خصوص مهریه در زندان هستند.
وی با بیان اینکه ستاد دیه پرونده‌های زندانیان را مدیریت می‌کند و این گونه نیست که بدهی زندانیان با هر مبلغی را پرداخت کند، گفت: برای پرداخت بدهی مددجویان به شرط مثبت بودن نتیجه تحقیقات میدانی و محلی، بازدید از منزل و مطلع شدن از وضعیت زندگی، دارایی مددجو و میزان همراهی خانواده و علل اصلی بدهی به سراغ شاکی پرونده رفته و تا جایی که امکان داشته باشد از شاکی درخواست گذشت می‌شود.
صیادی عنوان کرد: زندانیان مالی برای اینکه بتوانند از کمک ستاد دیه استفاده کنند باید دارای شرایطی باشند به عنوان مثال پرونده کیفری، سوابق مجرمانه و اعتیاد نداشته باشند.
مدیر ستاد دیه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین با قبول اعسار مددجو در مراجع قضایی، در صورتی که مشخص شود زندانی توان تامین بخشی از بدهی خود را دارد  از او درخواست می‌شود تا با آورده‌ خود زمینه‌ساز پرداخت دیون طلبکاران باشد.
صیادی از عموم مردم استان درخواست کرد تا با اختصاص هدایا و نذورات خود به هر میزان ممکن، جزو خیرین و زمینه‌سازان این خیر ماندگار باشند.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday