نماد آخرین خبر

نرخ بیکاری استان بوشهر کاهش یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نرخ بیکاری استان بوشهر کاهش یافت

ایرنا/ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری استان بوشهر از ۹.۱ درصد تابستان ۱۴۰۲ به ۷.۹ درصد در تابستان ۱۴۰۳ کاهش یافت.

مصدق کشاورزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر در تابستان امسال ۳۹.۵ درصد و نسبت اشتغال در این استان ۳۶.۱ اعلام شده است.
وی افزود: در سال جاری ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبارات قرض الحسنه از محل تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ به استان بوشهر اختصاص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه ۱۱ نهاد مسئول نام نویسی از افراد متقاضی دریافت تسهیلات در استان بوشهر شده اند.
کشاورزی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در قالب جز سه و چهار بند «ب» تبصره ۲ قانون بودجه سال جاری و با نرخ سود چهار درصد به متقاضیان ، عنوان کرد: طرح‌های کارفرمایی می توانند تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: اهداف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کشور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی است.
کشاورزی ادامه داد: بر این اساس از روش‌های مختلف از جمله افزایش سرمایه گذاری، ارتقای بهره وری، تکمیل طرح های تولیدی نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، کمک به اشتغال های حاصل از ایجاد کسب و کارهای خرد خانگی و کارگاههای خرد و کوچک با اولویت مناطق محروم و روستایی استفاده می شود.
وی گفت: متقاضیان و افراد دارای مجوز مشاغل خانگی می توانند با مراجعه به نهادهای حمایتی نسبت به ارائه طرح برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar