نماد آخرین خبر

تحویل ۳ توله شیر سفید به باغ وحش صفه؛ حال یکی از شیرها وخیم است

منبع
مهر
بروزرسانی
تحویل ۳ توله شیر سفید به باغ وحش صفه؛ حال یکی از شیرها وخیم است

مهر/ رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط‌زیست اصفهان گفت: ۳ توله شیر سفید و ۴ بهله قرقاول که از قاچاقچیان کشف و ضبط شدند تحت نظارت محیط‌زیست به باغ وحش صفه انتقال یافتند.

مریم امیدی، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط‌زیست اصفهان با اشاره به اینکه سه توله شیر سفید و چهار قرقاول مونال در ایستگاه بازرسی شهید شرافت نائین توسط مأموران نیروی انتظامی توقیف و تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین شده بودند، اظهار داشت: پس از آن طی هماهنگی اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش وحش اداره کل، توسط کارشناس این بخش تحویل باغ وحش صفه شدند.

وی افزود: در ابتدای تحویل، وضعیت جسمانی توله‌های شیر بسیار نامناسب بود به طوری که سریع تحت درمان و تزریق سرم قرار گرفتند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط‌زیست اصفهان، در حال حاضر توله‌ها نیاز به مراقبت دقیق و شبانه روزی دارند تا وضعیت آنها به حالت پایدار برسند.

امیدی تصریح کرد: با توجه زمان طولانی و نحوه غیر استاندار حمل، دچار تب حمل و نقل (motion sikness) و کاهش شدید آب بدن(dehydration) شده بودند. به مجرد مشاهده عوارض یاد شده و با توجه به ضعف شدید بدنی تحت درمان سرم درمانی و تقویتی انجام گرفت.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش خاطرنشان کرد: پس از حدود ۲ ساعت از انجام عملیات درمانی بهبودی نسبی حاصل شد به گونه‌ای که توانایی شیر خوردن محدود پیدا کردند.

به گفته وی، از بین سه قلاده شیر، یک قلاده وضع وخیم‌تری دارد.

تحویل ۳ توله شیر سفید به باغ وحش صفه/ حال یکی از شیرها وخیم است

به گزارش مهر، هر ۲ این گونه‌ها جز گونه‌های کمیاب بوده و مورد توجه متخلفان شکار و صید هستند و به مبالغ قابل توجه بصورت غیرقانونی خرید و فروش می‌شوند.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today