نماد آخرین خبر

امام جمعه شیراز: تولید باید با شرایط و ضوابط خود افزایش پیدا کند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
امام جمعه شیراز: تولید باید با شرایط و ضوابط خود افزایش پیدا کند

ایرنا/ نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اعتقاد به اینکه تولید محور صادرات است، گفت: تولید به یک نگاه عالمانه و دقیق نیاز دارد که بدانیم چگونه می‌توانیم بدون آسیب زدن از منابع طبیعی خود مناسب استفاده کنیم؛ تولید باید با شرایط و ضوابط خود افزایش پیدا کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز با اشاره به روز صادرات در هفته پیش رو اظهار کرد: این روزها مردم در اخبار آمارهای قابل‌توجهی از وضعیت تولید و صادرات و رشد اقتصادی می‌شنوند؛ برای اکثر آنها این سوال پیش می‌آید که اگر آمار این است پس چرا وضعیت اینگونه است؟ لذااین آمارها باید دقیق‌تر و درست‌تر شود، طوری برای مردم صحبت نکنیم که مشخص نباشد چه می‌گوییم.
امام جمعه شیراز ادامه داد: صادرات یعنی تولید انجام و مصرف داخلی خودمان تأمین شده و اضافه را صادر کردیم؛ پس تولید محور صادرات است و اگر تولید نکنیم چه چیزی را صادر کنیم؟
وی اضافه کرد: امسال سال جهش تولید است و همان طوری که بارها تاکید کردیم ما دچار جنگ ترکیبی هستیم و اگر اخبار جبهه مقاومت را داریم از این مسائل هم نباید غافل شویم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: تولید باید با شرایط و ضوابط خود افزایش پیدا کند، نمی خواهیم به محیط زیست آسیب برسانیم؛ تولید به یک نگاه عالمانه و دقیق نیاز دارد که بدانیم چگونه می‌توانیم بدون آسیب زدن از منابع طبیعی خود مناسب استفاده کنیم؛ تولید زیاد شود صادرات زیاد می‌شود.
آیت‌الله دژکام یادآور شد: تحریم شکسته نمی‌شود چون دشمن شمشیرش را از رو بسته است اما می‌شود خنثی کرد و رئیس جمهور محترم در سخنرانی اخیر خود فرمود تحریم را اگر بخواهیم خنثی کنیم باید روابطمان را با همسایگان قوی کنیم.
وی گفت: ایران نزدیک به ۱۶ کشور در اطراف خود دارد و ملت ها با هم ارتباط دارند و اگر ملت‌ها وسط میدان بیایند و با یکدیگر تعامل داشته و کالاها را تبادل کنند و سود ببرند شرایط درست می شود.
امام جمعه شیراز عنوان کرد: کشور ایران در صادرات به نفت وابسته است اما اگر تولیدات دیگر کشور بازار جهانی را بگیرد قصه عوض خواهد شد، این کار دست دولت به تنهایی نیست و ملت باید تلاش کنند و دولت حمایت کند و جنس تولید شود و صادر کنیم.

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online