نماد آخرین خبر

آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده بوزین و مره‌خیل پاوه مهار شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده بوزین و مره‌خیل پاوه مهار شد

ایرنا/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه از مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پس از سه روز تلاش محیط‌بانان و نیروهای مردمی و دوستداران محیط زیست خبر داد.

علی صدیقی‌پور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه اظهار کرد: این آتش سوزی از ساعت ۱۳ روز چهارشنبه در محدوده «بانی وره» روبروی روستای دگاسیاب اتفاق افتاد که با حضور به موقع نیروهای محیط زیست پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی و پاسگاه محیط بانی برنجان از منطقه حفاظت شده بیستون همچنین منابع طبیعی و جوانع محلی، پس از سه روز تلاش شبانه روزی مهار و از وارد کردن خسارت احتمالی جلوگیری به عمل آمد.
وی با اشاره به نقش مهم جوامع محلی برای مهار آتش‌سوزی و کمک به محیط بانان در این حادثه گفت: تلاش و همکاری جوانان فداکار انجمن ژیوای پاوه، انجمن اطفای حریق دوریسان، نیروهای مردمی، جوانان طایفه ایناخی و مردم باینگان نقش مهمی در مهار این آتش سوزی داشت.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است افزود: با توجه به توپوگرافی منطقه، وزش باد و احتمال شعله‌ور شدن مجدد آتش، نیروهای محیط زیست شهرستان های پاوه، محیط زیست جوانرود و روانسر، ثلاث باباجانی و پاسگاه محیطبانی برنجان از منطقه حفاظت شده بیستون، منابع طبیعی پاوه در محل مستقر شدند و هنوز هم در منطقه حضور دارند.
صدیقی‌پور با قدردانی از همراهی و همکاری همه نیروهایی که در مهار این آتش‌سوزی حضور داشتند افزود: از اقشار مختلف مردم علاقه‌مند به طیبعت درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی مراتب را به شماره ۱۵۴۰ اداره کل حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه با هدف حمایت از گونه با ارزش شوکا و ارزش‌های رویشگاهی با مساحت ۲۳ هزار و ۷۲۴ هکتار در پاییز ۱۳۷۴ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و در سال ۱۳۷۸ حفاظت شده اعلام شد.
شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت دارد و در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.
چند سال گذشته براثر آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل متاسفانه چهار تن از جمله یک نیروی عضو بسیج و سه تن از نیروهای مردمی که برای مهار آتش به منطقه رفته بودند، جان خود را از دست دادند.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today