نماد آخرین خبر

تعطیلی پتروشیمی گچساران میلیاردها دلار را دود می‌کند

منبع
مهر
بروزرسانی
تعطیلی پتروشیمی گچساران میلیاردها دلار را دود می‌کند

مهر/ امام‌جمعه گچساران گفت: تعطیلی پتروشیمی گچساران میلیاردها دلار را دود می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدعنایت هاشمی‌منش، امام‌جمعه گچساران با اشاره به شرایط نامساعد پتروشیمی گچساران، اعلام کرد: پتروشیمی گچساران ایرانی‌ترین پتروشیمی کشور است که بعد از حدود بیست سال و با حضور شهید سیدابراهیم رئیسی با اعتباری بالغ بر ۱.۳ میلیارد یورو «۷۵ هزار میلیارد تومان» در تیرماه سال ۱۴۰۲ افتتاح شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه تقریباً دو هفته پیش خبری به گوش ما رسید که نگران کننده بوده و این صنعت هزاران میلیاردی و بزرگ به دلیل یک سری مشکلات در حال خارج شدن از مدار تولید است.

هاشمی منش گفت: از بین رفتن این سرمایه عظیم که با زحمت زیادی به دست آمده، مشکلات اقتصادی، امنیتی و… را به وجود خواهد آورد.

حجت الاسلام هاشمی منش با بیان اینکه پتروشیمی گچساران یکی از مهم‌ترین پتروشیمی‌های کشور است که قریب به یکهزار و ۲۵٠ کارگر در آن کار می‌کنند و اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد این تعداد کارگر بیکار می‌شوند، ادامه داد: در نماز جمعه پیگیری‌هایی صورت گرفت و از استاندار، نماینده مجلس، هلدینگ خلیج فارس و مجموعه‌های مختلف خواستیم به این مساله ورود کنند.

امام جمعه گچساران، مجوز محیط زیست و عدم تعهد مجموعه هلدینگ را دو مشکل عمده پتروشیمی گچساران عنوان کرد و گفت: متأسفانه درباره مجوز محیط زیستی پتروشیمی گچساران از قبل پیش بینی‌هایی صورت نگرفته بود و یا به هر دلیل مجوز رسمی برای کار ندارد.

هاشمی منش تصریح کرد: از سوی دیگر مجموعه هلدینگ و پتروشیمی‌هایی که بنا بود خوراکشان را از پتروشیمی گچساران بگیرند نیز به تعهد خود عمل نکردند.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد مشکلات زیادی برای شهرستان، استان و حتی کشور به دنبال خواهد داشت، به طوری که قریب دو هزار میلیارد تومان تولیدات و محصولات این کارخانه سوزانده می‌شود و این سرمایه عظیم به همین سادگی دود هوا می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی منش اظهار داشت: اخیراً دادستان محترم در مرکز استان جلسه‌ای تشکیل دادند و تا حدودی این مساله به سمت حل شدن پیش می‌رود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مسئولین در سطح کلان و مخصوصاً هلدینگ خلیج فارس و نهادهای مربوط پیگیر این موضوع مهم باشند تا این دغدغه باعث نگرانی مردم و بروز مشکلات امنیتی و اقتصادی نشود.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today