نماد آخرین خبر

خسارت تندباد به ۷ هزار هکتار باغ سیب درختی سمیرم

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
خسارت تندباد به ۷ هزار هکتار باغ سیب درختی سمیرم

صدا و سیما/ وزش تند باد به هفت هزار هکتار از باغ‌های سیب درختی سمیرم خسارت زد.

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با سفر به این شهرستان و بازدید میدانی از باغ‌های سیب اظهار کرد: از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سیب در شهرستان سمیرم، هفت هزار هکتار در اثر وزش تند باد، طوفان لحظه‌ای و کاهش دما در ۲ روز گذشته آسیب دیدند.
منصور شیشه فروش افزود: از این میزان سه هزار هکتار آن در بخش پادنای علیا و چهار هزار هکتار دیگر در بخش‌های وردشت، پادنای سفلی، پادنای وسطی و بخش مرکزی شهرستان بودند.
وی دمای بالای هوا در تابستان و تنش آبی را علت تاخیر در برداشت سیب اعلام کرد و گفت: ۴۰ درصد از باغ‌های سیب در سمیرم هنوز میوه‌هایشان برداشت نشده بود و وزش باد شدید با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت موجب ریزش آنها شد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: امروز در بازدید از مناطق آسیب دیده، تصمیم گرفته شد باغدارانی که بیمه هستند بعد از ارزیابی خسارت برای پرداخت غرامت از طریق دفاتر بیمه پیگیری کنند و باغدارانی هم که بیمه ندارند را جهاد کشاورزی میزان خسارت آنها را ارزیابی کند. شیشه فروش از باغداران و گلخانه داران خواست که در سال زراعی جدید، باغ و گلخانه‌های خود را بیمه کنند.
مدیر جهاد کشاورزی سمیرم نیز گفت: ورزش باد شدید علاوه بر خسارت به محصول سیب باغداران باعث شکستن و بر زمین افتادن درختان سیب در نقاط مختلف شهرستان شده است. مصطفی طایی افزود: برداشت سیب هر سال از اواخر شهریور در مناطق مختلف شهرستان آغاز و تا نیمه اول آبان ادامه دارد. 
شهرستان سمیرم با ۲۶ هزار هکتار باغ قطب باغداری استان اصفهان در فاصله ۱۶۰ کیلومکتری جنوب اصفهان واقع شده است.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today