نماد آخرین خبر

راه کنترل کرم‌ گلوگاه انار چیست؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
راه کنترل کرم‌ گلوگاه انار چیست؟

ایسنا/ مدیر جهاد کشاورزی فردوس با اشاره به آفت کرم‌گلوگاه و خسارت ۳۰ تا ۴۰ درصدی به محصول انار این شهرستان گفت: دانه سفیدی مشکل دیگر انار فردوس است که جز با جمع‌آوری انارهای پوسیده و قطع شاخه‌های خشکیده قابل کنترل نیست.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، در رویداد گردشگری انار و زعفران فردوس، با اشاره به تلفیق دامداری و کشاورزی، گفت: این اقدام باتوجه به تغییرات اقلیمی و خشک‌سالی‌ها می‌تواند برای دامدار مقرون به صرفه‌تر باشد

اکبری، با بیان اینکه رشد موفقی در حوزه ادوات کشاورزی در استان رقم نخورده است، افزود: باتوجه به کاهش نیروی انسانی لازم است ماشین‌آلات بروز جایگزین شوند؛ مکانیزه شدن ادوات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، با اشاره به دانه سفیدی و کرم‌گلوگاه انار در فردوس بهترین راه کنترل و مقابله با این آفت را جمع‌آوری انارهای آفت‌زده و سوزاندن آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت‌های گردشگری جهت معرفی محصولات مزیت‌دار استفاده کرد.

اکبری با اشاره به انجام کار تحقیقاتی حول محور دانه سفیدی انار با کمک دو کشاورز از شهرستان‌های فردوس و سرایان، تصریح کرد: در تأمین سوخت تراکتورها مشکلی نداشته و هدف نصب جی‌پی‌اس برای شناسایی نیاز به سوخت کشاورزان است‌

وی با اشاره به تخصیص ۵۱ میلیارد تومان اعتبار جهت ارائه تسهیلات خرید به تشکل‌ها، گفت: از این مبلغ فعلا ۴ میلیارد تومان برای خرید توافقی برای انار فردوس در نظر گرفته شده است.

اکبری با اشاره به راه‌اندازی بورس زعفران، افزود: زعفران فردوس از نظر کیفیت سطح بالایی داشته و قیمت پیشنهادی برای خرید و فروش زعفران در سال جاری، رقم خوبی بوده است.

وی، در خصوص پروژه پایلوت کشوری احداث استخر ذخیره یک میلیون مترمکعبی در باغستان، بیان کرد: تکمیل پروژه بالغ‌بر ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته و در جهت تنظیم آب و ذخیره رواناب‌های فصلی و آب مازاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today