نماد آخرین خبر

برگزاری رزمایش مقابله با آتش‌سوزی شناور در بندر بوشهر

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
برگزاری رزمایش مقابله با آتش‌سوزی شناور در بندر بوشهر

صدا و سیما/ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: همزمان با هفته پدافند غیرعامل، رزمایش مقابله با آتش‌سوزی در اسکله هفت و حوضچه چرخش بندر بوشهر برگزار شد.

محمد شکیبی‌نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در تشریح این خبر بیان کرد: رزمایش مقابله با آتش‌سوزی شناور براساس برنامه تعریف‌شده با آتش‌سوزی فرضی در شناور تجاری آغاز شد و در ادامه گروه‌های عملیات دریایی و آتش‌نشانی به‌ترتیب نسبت‌به جداسازی شناور‌ها و اطفای حریق اقدام کردند.
وی افزود: در این رزمایش آتش‌نشانان برای ورود به کشتی، به‌جز پلکان ورودی، از نردبان دستی استفاده کردند که همزمان با رزمایش، نحوه برپایی صحیح نردبان در پای کشتی آموزش داده شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: این رزمایش با هدف بهبود نحوه حضور گروه‌های شرایط اضطراری در حوادث (سطح یک)، ارتقاء کیفیت عملیات مقابله با آتش در خور و کانال داخلی بندر بوشهر، بالا بردن سطح آگاهی کارکنان بخش‌های مرتبط برای چگونگی مواجهه با آتش‌سوزی‌ها و سنجش سرعت عمل در واکنش به سوانح برگزار شد.
وی اضافه کرد: در بخش‌های عملیاتی رزمایش نیز با آماده‌باش نیرو‌های امداد و نجات و آتش‌نشانان، انتقال چهار مصدوم و اطفای آتش بشکه‌های حاوی مشتقات نفتی در عرشه شناور با موفقیت به پایان رسید.
به گفته شکیبی‌نسب یدک‌کش‌های محرم، تاسوعا و خلیج‌فارس ۳، شناور خدماتی جاشویی، قایق هادی ۵ و ناجی ۹ از واحد‌های شرکت‌کننده در این رزمایش بودند.
وی بیان کرد: بخش پایانی این مانور نیز شامل بررسی نحوه اجرای عملیات با حضور کلیه گروه‌های عملیاتی بود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان اضافه کرد: همزمان با هفته پدافند غیرعامل ویژه‌برنامه‌های متنوعی از جمله تبلیغات محیطی و مجازی در اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اجرا شده است.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar