نماد آخرین خبر

شکارچیان غیرمجاز در بصیران اقلید قبل از شکار به دام افتادند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
شکارچیان غیرمجاز در بصیران اقلید قبل از شکار به دام افتادند

ایسنا/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید گفت: یک گروه از متخلفین حرفه‌ای که اقدام به شروع به شکار در منطقه شکار ممنوع بصیران کرده بودند، توسط یگان اداره حفاظت محیط زیست اقلید دستگیر شدند.

علی بخش نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید تصریح کرد: شهرستان اقلید از جمله مناطقی از استان فارس است که با بهره‌مندی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست مورد طمع و زیاده‌خواهی سودجویان و شکارچیان است اما چشم بینای قانون در این شهرستان همواره بیدار است و تخلفات شکار را رصد می‌کند.

وی افزود: در این ماموریت که تا پاسی از شب ادامه داشت، مامورین پر تلاش یگان محیط زیست اقلید توانستند در نیمه‌های شب این متخلفین را دستگیر کنند و دو قبضه سلاح غیر مجاز گلوله‌زنی از متخلفین کشف کنند.

نجاتی تصریح کرد: ۵ نفر متخلف دیگر به جرم شروع به شکار با ۵ قبضه سلاح مجاز و ۱۴ نفر متخلف به جرم صید ۳۸۰ قطعه ماهی کپور توسط یگان اداره حفاظت محیط زیست اقلید دستگیر شدند. پرونده این متخلفین در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید ادامه داد: با حیات وحش که پناهی جز خداوند ندارند، باید رفتاری مهربانه و دلسوزانه داشت و انصاف نیست شکارچیان با شکار وحوش، زخم بر طبیعت بکر و زیبا بزنند. 

نجاتی خواستار برخورد قاطع با شکارچیان شد و افزود: حیات وحش به عنوان مخلوقات خداوند، قابل احترام هستند و نباید به خاطر سودجویی و منفعت‌طلبی، جان و زندگی طبیعی را از آنان گرفت و صیادان و شکارچیان خاطی باید بدانند که صید و شکار آنان در واقع نامهربانی و دست درازی به طبیعت و دیگر مخلوقات الهی است. 

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online