نماد آخرین خبر

مدیرکل آموزش‌وپرورش: ۴۴ مدرسه سنگی استان آذربایجان‌شرقی برچیده می‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
مدیرکل آموزش‌وپرورش: ۴۴ مدرسه سنگی استان آذربایجان‌شرقی برچیده می‌شود

فارس/ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به طرح نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی که یکی از تأکیدات ریاست محترم جمهور است، گفت: در استان ما ۷۲ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش‌آموز و ۴۴ مدرسه سنگی شناسایی شده بود که اقدامات جدی صورت گرفته است و طی برنامه یک‌ساله به دنبال حذف کامل این مدارس هستیم.

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مدارس هنرستانی با تراکم بالای ۳۵ نفر از جمله دیگر اولویت‌های این اداره‌کل برای سال تحصیلی پیش‌رو می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود با ایجاد کارگاه در حیاط هنرستان‌ها، شاهد آزادسازی کلاس‌ها و کاهش تراکم باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با بیان اینکه ۱۸۹ پروژه نیمه تمام و در دست اجرا در استان وجود دارد گفت: برای اتمام ۷۸ مورد از آن‌ها در سال‌جاری برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه با قدردانی از اقدامات بانوان خیر مدرسه ساز و مدرسه‌یار گفت: برای موفقیت لازم است به فهم مشترکی از مسائل و چالش‌ها برسیم و بدانیم برای رفع موانع چه اقداماتی را باید انجام دهیم.
سعادتی با بیان اینکه نیروی انسانی، اصلی‌ترین مولفه رشد یک کشور است و نقطه آغازین تربیت نیروی انسانی دستگاه تعلیم و تربیت می شود؛ تصریح کرد: بر همین اساس؛ توسعه عدالت آموزشی به ویژه در زمینه فضاهای آموزشی جز اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش و اصول تربیت نیروی انسانی است.

وی با اشاره به برکات جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه عدالت، بیان داشت:‌ جهش بسیار قابل توجه در زمینه با سوادی و دسترسی به آموزش، یکی از بزرگترین اتفاقات در زمینه توسعه عدالت، بعد از انقلاب اسلامی ایران است؛ اما یک چالش جدی داریم که آن هم عدالت در کیفیت آموزش بوده و این مهم بارها مورد تاکید رئیس جمهور محترم قرار گرفته است.

سعادتی افزود: عدالت در کیفیت آموزش دارای دو بُعد است که بخشی شامل سخت‌افزار و دیگری دسترسی به نرم افزار مناسب شامل طرح و برنامه مناسب و کاربردی در پیش برد برنامه‌های آموزشی و تربیتی است.خوشبختانه در زمینه رشد سخت‌افزاری، اقدامات اولیه که شامل شناسایی و احصاء اطلاعات کامل است، صورت گرفته و مقرر گردیده با راهبری استاندار محترم جلسات مرتب، برگزار و اقدامات تحولی صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش زمانی می‌تواند متحول شود که مردمی باشد؛ مردمی بودن به معنی گسترش و توسعه مدارس غیردولتی نیست؛ بلکه به معنی اداره مدارس دولتی در تمام ابعاد با مشارکت و بهره‌مندی از ظرفیت مردم است.

وی افزود: حمایت معنوی از مدارس توسط اولیا و مردم باید سازماندهی شده و برنامه عمل داشته باشد، امروز به دنبال آن هستیم فرایند جدی برای این امر تهیه و تنظیم شود و خوشبختانه اکنون این اهتمام در وزارت خانه وجود دارد که انجمن اولیا و مربیان تقویت شود.

سعادتی ادامه داد: زمانی بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین مدرسه خواهد بود که آن مدرسه آبروی محله باشد و افراد آن محل نسبت به توسعه و رفع تمامی چالش‌های مدرسه محله حساسیت داشته باشند و در این صورت عدالت آموزشی نیز افزایش خواهد یافت.

در پایان مراسم، از تعدادی از بانوان خیر مدرسه‌ساز و سمن‌های فعال در زمینه توسعه و تجهیز مدارس تجلیل به عمل آمد‌.

آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today