ثبت ۴۱۲۴ مورد مزاحمت تلفنی برای آتشنشانی قزوین طی یک هفته

فارس/ سرپرست سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از ثبت ۴۲۷۱ تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از این تعداد تماس، ۴۱۲۴ مورد شامل مزاحمتهای تلفنی و تماسهای اشتباهی بوده است.
حمیدرضا ململی، سرپرست سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از ثبت ۴۲۷۱ تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۳ خبر داد.
وی افزود: از این تعداد تماس، ۴۱۲۴ مورد شامل مزاحمتهای تلفنی و تماسهای اشتباهی بوده است.
سرپرست سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به تأثیر منفی این تماسهای غیرضروری بر عملکرد خطوط اضطراری، از شهروندان خواست صرفا در مواقع ضروری با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.
ململی در ادامه به اقدامات انجامشده توسط آتشنشانان اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی، ۱۰۶ عملیات نجات انجام شده که منجر به نجات ۶۹ شهروند شده است. همچنین طی این مدت ۱۸ عملیات اطفای حریق با موفقیت به پایان رسیده است.
این مسوول با تأکید بر اهمیت پیشگیری از حوادث، از انجام ۱۳ بازدید ایمنی در سطح شهر خبر داد و عنوان کرد: هدف از این بازدیدها، شناسایی و کاهش خطرات احتمالی در اماکن مختلف و افزایش ایمنی شهروندان است.
وی همچنین از شهروندان درخواست کرد تا با رعایت نکات ایمنی و خودداری از تماسهای غیرضروری، به بهبود کیفیت خدماترسانی کمک کنند.
ململی در پایان تأکید کرد شهروندان در مواقع اضطراری، با ارائه اطلاعات دقیق و صحیح به آتشنشانان، امکان خدمترسانی سریعتر و مؤثرتر را فراهم کنند.