امام جمعه سمنان: روابطعمومیها واسط مدیران و مردم در جریان اطلاعرسانی هستند

ایرنا/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه روابطعمومیها حلقه واسط میان مردم و دستگاههای اجرایی هستند، گفت: بخش مهمی از مسوولیت تکریم ارباب رجوع برعهده مدیران روابطعمومی است.
حجتالاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با تعدادی از مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف روابطعمومیها اطلاعرسانی مطلوب از دستاوردها و رویدادها، متناسب با شرایط آن سازمان است.
وی با اشاره به اهمیت فعالیتهای واحدهای روابطعمومی، این واحدها را حلقه واسطه میان مردم و مدیران برشمرد و افزود: دستگاههای اجرایی و سازمانها باید زمینه هدایت ارباب رجوع را به سمت واحدهای مربوطه فراهم کنند.
وی با تاکید بر اینکه مردم نباید هنگام ورود به ادارات برای پیگیری امور خود دچار سردرگمی و ابهام شوند، ابراز کرد: تکریم ارباب رجوع میتواند رضایتمندی عمومی را در جامعه ارتقا بخشد.
امام جمعه سمنان با بیان اینکه مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی باید زمینه تسهیل رسیدگی به امور مردم و تکریم ارباب رجوع را فراهم کنند که بخشی از این موضوع برعهده واحدهای روابطعمومی قرار دارد، اضافه کرد: روابطعمومیها باید گرهگشایی از امور مردم را وظیفه خود بدانند و رسیدگی به مشکل مراجعهکنندگان مورد توجه تمام کارکنان اداری باشد.
حجتالاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر احترام به اقشار مختلف مردم فارغ از جایگاه اقتصادی یا اجتماعی آنان اظهار کرد: مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی از خودبرتربینی در مواجهه با مردم در اداره پرهیز کنند.
ارایه خروجی مطلوب از نشستهای اداری
وی بیان کرد که تواضع و دوری از تکبر، صفاتی نیکو و پسندیده است و بسیاری از کارکنان دستگاههای اجرایی استان از آن برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه اگر گرهگشایی از مردم و رفع مشکلات دیگران را به قصد قربت مدنظر قرار دهیم مشمول پاداش الهی خواهیم شد، خاطرنشان کرد: روابطعمومی ها باید نشستهای اداری را به سمت حل مساله و ارایه خروجی مطلوب هدایت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به مشکلات ناشی از ناترازی انرژی در کشور گفت: امیدواریم با توجه به پیگیریهای صورت گرفته، شاهد کاهش قطعی برق در استان سمنان باشیم.
در این نشست نمایندگانی از مسوولان روابطعمومیهای دستگاههای اجرایی استان به بیان مسایل و مباحث مرتبط با کار این واحدها، ضرورت اطلاعرسانی از دستاوردها، مشکلات فعالیت واحدهای روابطعمومی، و لزوم ارتقای جایگاه این واحد در ساختار اداری پرداختند.