نرمافزار خدمات غیرحضوری آبفای قزوین راهاندازی شد

ایرنا/ قزوین - ایرنا - معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آبفای قزوین گفت: نرمافزار خدمات غیرحضوری مشترکان آب و فاضلاب استان (CRM) با هدف ارایه خدمت هرچه بهتر به جامعه راهاندازی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر لامعی روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین، اظهار کرد: نرم افزار مشترکان آبفا استان با هدف ارایه خدمات متنوع برای همه گروهها سنی تهیه و آغاز به کار کرده است.
وی با بیان اینکه این نرم افزار تمامی خدمات دفاتر پیشخوان، اپلیکیشن اندروید (یارآب)، پایگاه اینترنتی شرکت آبفا و سامانه تلفنی ۱۲۲ (نرم افزار احیای هم آوایی است) را درون خود جای داده، تصریح کرد: تمام اهتمام شرکت آب و فاضلاب استان بر این بوده تا به سادهترین شکل ممکن و در راستای احیای حقوق عامه بتوانند خدمات خود را به جامعه هدف ارایه دهد.
لامعی ادامه داد: این نرم افزار منافع بسیار زیادی خواهد داشت، چراکه سیاست دولت همواره در حال تغییر بوده و از همین رو نیاز به عرصه تکنولوژی بیش از پیش اهمیت پیدا میکند.
به گفته این مسوول، امروز هر فرد یا مشترکی با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرد، میتواند علاوه بر گزارش حوادث و اتفاقات، با طرح سوال از نحوه دریافت خدمت از این نرم افزار نیز اطلاع کسب کند.
معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آبفای قزوین بیان کرد: ۱۱۰ پیشخوان فعال در سطح استان قزوین داریم که ۷۰ درصد آنها نام کاربری دریافت کردهاند و سال گذشته نیز ۴۵ هزار خدمت غیرحضوری داده شد، لازم به یادآوری است که نرم افزار یارآب نیز از ۲ سال پیش تکمیل و راه اندازی و خدمات آن نیز امسال تکمیل شده است.
لامعی خاطرنشان کرد: ۲۲ خدمت شناسه دار در این نرم افزار ارایه میشود که ۲۰ مورد آن در مورد فروش و خدمات پس از فروش و ۲ مورد در خصوص پیشنهادات و شکایات است.
وی یادآور شد: مشترکان میتوانند با ورود به سامانه portal.abfaqazvin.ir ضمن ثبت نام در این پورتال، از خدمات مورد نیاز خود برخوردار شوند.
معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آبفای قزوین یادآور شد: برای دستگاهی مثل آبفا با بخشهای مالی، حقوقی و بین بخشی نوشتن چنین نرم افزاری بسیار مشکل بود، آن هم برای دستگاهی که روزانه بیش از یک و نیم میلیون تراکنش درخواست اطلاعاتی دارد.