نماد آخرین خبر

دستگاه‌های خدمات رسان استان مرکزی پای کار خدمت به مردم در جنگ ۱۲ روزه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دستگاه‌های خدمات رسان استان مرکزی پای کار خدمت به مردم در جنگ ۱۲ روزه

ایرنا/ اراک - ایرنا -.جنگ ۱۲ روزه تحمیلی اسرائیل غاصب علیه جمهوری اسلامی از ۲۳ خردادماه آغاز و تا دوم تیرماه ادامه یافت. در این مدت، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان مرکزی به ارائه خدمات لازم مشغول بودند و بدون هیچ مانعی به فعالیت خود ادامه دادند.

به گزارش ایرنا، حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران نه تنها اتحاد، انسجام و همبستگی ملت ایران را چند برابر افزایش داد بلکه نیروهای امدادی و خدمات رسان داوطلبانه پای کار آمدند تا بیشتر از قبل به مردم خدمات ارائه دهند.

بسیاری از نیروهای امدادی استان مرکزی در این روزها از خواب و خوراک خود زدند و هرچه در توان داشتند به کار گرفتند که لطمه‌ای به خدمت رسانی مردم به واسطه جنگ صورت نگیرد.

دستگاه‌های خدمات‌رسان این استان نقش حیاتی و اساسی را در هماهنگی و مدیریت منابع انسانی و زیرساخت‌ها ایفا کردند. با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقتصادی استان مرکزی، اقدامات دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین نیازهای اساسی جامعه، حفظ امنیت و انتظامات داخلی، و ارائه کمک‌های انسانی به آسیب‌دیدگان، نه‌تنها به کاهش تبعات جنگ کمک کرد، بلکه نشان‌دهنده همبستگی و انسجام اجتماعی در مواجهه با بحران بود.

انجام ۱۹۸ عملیات امدادی توسط آتش‌نشانان اراکی

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: آتش‌نشانان این شهر در جنگ ۱۲ روزه ۱۹۸ عملیات خدماتی، اطفای حریق و حوادث را انجام دادند.

مجتبی خراجی افزود: خدمت رسانی در آتش‌نشانی اراک در مدت جنگ ۱۲ روزه اسرائیل غاصب علیه کشور، لحظه‌ای متوقف نشد و ۱۲۸ ساعت و ۲۵ دقیقه خدمت به مردم این شهر صورت گرفت.

وی بیان کرد: علاوه بر انجام عملیات‌های مختلف، جلسات آموزشی مختلفی با کارخانه‌جات و واحدهای صنعتی و تولیدی در راستای مقابله با خطر از جمله جنگ برگزار شد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: در شرایط عادی و طبق استانداردها، نیروهای آتش‌نشان باید پس از هر شیفت کاری ۲ شیفت استراحت داشته باشند اما در جنگ ۱۲ روزه تمام نیروها یک شیفت کار و یک شیفت استراحت داشتند.

حضور روزانه ۴۰۰ نیروی اورژانس استان مرکزی در جنگ ۱۲ روزه

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: روزانه ۴۰۰ نیروی اورژانس این استان در جنگ ۱۲ روزه تحمیلی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی در ۸۵ پایگاه ۱۱۵ حضور داشتند و به مردم خدمات لازم را ارائه دادند.

بهروز ایران نژاد افزود: در این روزها چهار هزار و ۷۱۲ ماموریت توسط اورژانس استان مرکزی انجام شد که ۹۶ مورد آن مربوط به حادثه‌دیدگان جنگ بود.

وی بیان کرد: تمام خدمات اورژانسی لازم در طول جنگ ۱۲ روزه به مردم استان مرکزی ارایه شد و کوچکترین خللی در روند کارها ایجاد نشد.

حضور ۴۸ تیم عملیاتی هلال احمر استان مرکزی در جنگ ۱۲ روزه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: ۴۸ تیم عملیاتی این جمعیت در جنگ ۱۲ روزه اسرائیل بر علیه کشور حضور داشتند.

علیرضا شهرجردی افزود: تمام نیروهای امداد و نجات از جمله پایگاه‌های جاده‌ای، تیم واکنش سریع، آنست (سگ‌های تجسس) و مراکز شعب بویژه در شهرستان‌های خنداب، خمین و زرندیه در آماده‌باش کامل بودند.

وی بیان کرد: ۳۶ تیم عملیاتی امداد و نجات استان مرکزی برای امدادرسانی به مناطق مورد اصابت توسط رژیم صهیونیستی اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: ۱۶۰ نفر از فرماندهان و اعضای تیم سحر این جمعیت برای پاسخگویی به مردم در سامانه ۴۰۳۰ و هفت تیم‌ دادرس پیشرفته استان در قالبه ۶۰ نفر جهت کمک به تیم‌های امدادی در صورت نیاز برای برپایی چادرهای امدادی فرا خوانده شدند.

شهرجردی اظهار کرد: آموزش‌های همگانی به صورت مجازی نیز در کانال‌ها و گروه‌های استانی به صورت مستمر ارایه شد.

سه تن و ۶۰۰ کیلوگرم زباله شهر اراک در جنگ ۱۲ روزه جمع‌آوری شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: جنگ ۱۲ روزه اسرائیل بر علیه کشور مانعی برای خدمت‌رسانی به شهروندان از سوی این سازمان نشد و در این روزها سه تن و ۶۰۰ کیلوگرم زباله مردم این شهر جمع‌آوری شد.

مهدی فدوی افزود: در جنگ ۱۲ روزه ۷۰۰ نفر نیروی مدیریت پسماند شهرداری اراک در محل خدمت خود حاضر بودند و تمام موارد مورد نیاز نظافت شهری را انجام دادند.

وی بیان کرد: این جنگ بار دیگر اتحاد و انسجام ایرانیان در زمان سخت را به دنیا نشان داد و دشمنان بدانند با هیچ توطئه‌ای نمی‌توانند در این سرزمین فتنه‌انگیزی کنند.

کلام آخر:

دستگاه‌های خدمات‌رسان استان مرکزی با استفاده از منابع موجود و باهمکاری و همبستگی نهادهای مختلف، موفق به مدیریت بحران‌ها و پاسخگویی به نیازهای شهروندان شدند. اقدامات آن‌ها در زمینه تأمین امنیت، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان، و حفظ نظم و آرامش اجتماعی، نقشی کلیدی در کاهش اثرات منفی جنگ ایفا کرد.

به‌همین دلیل، درس‌های زیادی از این تجربه آموخته شده است که می‌تواند به بهبود و توسعه فرایندهای خدمات‌رسانی و مدیریت بحران در آینده کمک کند. آگاهی از توانمندی‌ها و نقاط قوت دستگاه‌های خدمات‌رسان، همچنین شناسایی چالش‌ها و کمبودها در این دوره، فرصتی برای برنامه‌ریزی بهتر و پیشگیری از مشکلات مشابه در مواقع بحرانی آینده فراهم می‌آورد.

بنابراین، تقویت توانایی‌های این دستگاه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مدیریت موثر در بحران‌ها، امری ضروری برای تضمین امنیت و رفاه جامعه محسوب می‌شود.





آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام : https://instagram.com/markazi_today