مدیرکل مالیاتی یزد: رسانهها در ارتقای فرهنگ مالیاتی، نقشآفرین هستند

ایرنا/ یزد _ ایرنا _ مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به جایگاه ویژه رسانهها در عصر تحریم و جنگ ترکیبی، گفت: رسانههای متعهد و آگاه در جهاد تبیین و بیان واقعیتها و انعکاس خدمات ،نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی و ارتقای فرهنگ پرداخت مالیات ایفا میکنند.
به گزارش ایرنا ، "رضا نجف زاده "، روز دوشنبه در بازدید از دفتر ایرنا یزد افزود: دشمنان این مرز و بوم با جنگ اقتصادی، نظامی و رسانهای به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اما رسانههای داخلی با پوشش واقعیتهای میدانی و نمایش دستاوردهای ملی، نقش مؤثری در آگاهیبخشی به مردم ایفا میکنند که جای تقدیر و سپاس فراوان دارد.
وی با اشاره به مقاومت کشور در برابر تحریمهای ظالمانه و فشارهای اقتصادی گفت: با هدایتهای مقام معظم رهبری و همراهی مسئولان اجرایی، امنیتی و نظامی، ایران همچنان پایدار ایستاده و مسیر توسعه را با قدرت ادامه میدهد اما این پیشرفت بدون مشارکت مردم در تأمین منابع مالی کشور از طریق پرداخت مالیات امکانپذیر نیست.
وی اظهار کرد: امروزه مالیات بهعنوان ستون فقرات اقتصاد ملی مطرح است؛ تا چند دهه پیش سهم مالیات در درآمدهای جاری کشور تنها حدود ۶ درصد بود، اما اکنون بیش از ۶۷ درصد از درآمدهای جاری و نزدیک به ۵۰ درصد از کل بودجه کشور از محل مالیات تأمین میشود که این نشاندهنده گام بزرگ به سوی استقلال اقتصادی و مردمسالاری واقعی است.
وی همچنین به نقش رسانهها در مقابله با جنگ رسانهای دشمن اشاره کرد و گفت: خبرنگاران آگاه و متعهد، ستون فقرات اطلاعرسانی صحیح در کشور هستند. حضور مستمر رسانهها بهویژه ایرنا مرکز یزد مایه دلگرمی ماست.
مدیرکل امور مالیاتی یزد تأکید کرد: امیدواریم با همراهی رسانهها و مشارکت مردم، مسیر توسعه اقتصادی کشور و استان یزد با قدرت بیشتری ادامه یابد.
شفافسازی هزینهکرد مالیات، کلید افزایش اعتماد عمومی است
رییس ایرنا مرکز یزد نیز بر ضرورت افزایش شفافیت و اطلاعرسانی دقیق درباره نحوه هزینهکرد مالیاتهای مردم تأکید کرد و گفت: وقتی مردم به طور ملموس مشاهده کنند که مالیاتهای پرداختیشان در چه پروژههایی هزینه شده است، اعتماد عمومی به نظام مالیاتی و دولت بیش از پیش تقویت میشود.
"کاظم شاملو " با اشاره به اهمیت معرفی پروژههای عمرانی و خدماتی که از محل مالیات مردم تأمین شدهاند، افزود: نصب تابلوها و اطلاعرسانی شفاف در این زمینه، اثربخشی بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات معمول دارد و میتواند نقش مهمی در ارتقای فرهنگ مالیاتی و مشارکت مردم ایفا کند.
وی همچنین از روابط عمومی دستگاههای مرتبط خواست با همکاری رسانهها، این اقدامات را به صورت گستردهتری اطلاعرسانی کنند تا مردم بتوانند دستاوردهای مالیاتی را به صورت عینی مشاهده و حس کنند.
شاملو در ادامه مطالبی در مورد تاریخچه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا ) بیان کرد.