۱۰۰۰ تن قیر رایگان برای شهرداری همدان تامین شد

فارس/ رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تامین یکهزار تن قیر رایگان توسط سازمان عمران شهری شهرداری گفت: این حجم از قیر، پوششدهنده حدود ۲۰ هزار تن آسفالت است و انتظار میرود به این مقدار بسنده نشود.
مهدی حیدری ظهر امروز در جلسه کمیسیون فنی عمرانی، در سالن شورا حمل و نقل و ترافیک شورا با اشاره به چالشهای ترافیکی شهر، همزمانی سفرهای شهری و فعالیت مشاغل را از عوامل اصلی ایجاد گرههای ترافیکی دانست.
وی با انتقاد از عدم رعایت اصول فنی در احداث یا ایجاد مدارس در برخی از نقاط شهر افزود: متأسفانه مدارس غیرانتفاعی به دلایل اقتصادی در معابر اصلی ایجاد میشوند که این موضوع شرایط تردد را دشوار کرده و ما با این مسئله مخالفیم.
حیدری اضافه کرد: همچنین بازگشایی مدارس و عدم تنظیم سرویسهای مدرسه در روزهای نخست سال تحصیلی، منجر به افزایش تردد خودروهای تکسرنشین و تشدید ترافیک شده است.
وی با تأکید بر لزوم اجرای قانون مبنی بر ثبتنام دانشآموزان تنها در حوزه استحفاظی مدرسه گفت: سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شد و برخی از این مدارس به عنوان مشاغل مزاحم شناخته شدهاند.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان، توسعه حملونقل عمومی و ترویج استفاده از آن را راهکار اصلی کاهش ترافیک عنوان کرد و از رایگان شدن بلیت اتوبوس در نخستین روز ماه مهر خبر داد و اظهار کرد: لازم است باید زمینه برای رایگان بودن بلیط اتوبوس به مدت یک ماه فراهم کرد.
وی در ادامه از استخدام رانندگان جدید و افزودن ۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حملونقل عمومی در ابتدای مهر خبر داد و یادآور شد: اقدامات ترافیکی و مناسبسازی و خط کشی معابر در دست انجام است.
حیدری با اشاره به تامین هزار تن قیر رایگان توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان بیان کرد: این حجم از قیر، پوششدهنده حدود ۲۰ هزار تن آسفالت است و انتظار میرود به این مقدار بسنده نشود.
وی با بیان اینکه اقدامات سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری ارزشمند بوده و قابل تقدیر است افزود: لازم است در این حوزه به خودکفایی و درآمد پایدار برسیم.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در بخش دیگری از سخنان خود به دو هدف اصلی در ساماندهی ترافیک شهر اشاره کرد و متذکر شد: نخستین هدف مطلوبیت سرعت ترافیک که یک پارامتر علمی است و بر اساس تداخلات زمانی سنجیده میشود و دوم ایمنی که باید زمان و سرعت را در راستای آن بهینه کنیم، خوشبختانه با اقدامات انجامشده، سال گذشته شاهد کاهش ۶۰ درصدی تلفات تصادفات بودیم.
وی در پایان سخنانش بر اهمیت آموزش شهروندی تأکید کرد و گفت: تمامی اقدامات ترافیکی سختافزاری نیستند، اگر شهرداری در حوزه آموزش شهروندی عملکرد خوبی نداشته باشد، مباحث فرهنگی لنگ خواهد زد بر این اساس شهرداری باید از ظرفیت تشکلهای مردمی و تولید محتوا برای جذب مخاطب استفاده کند.
گفتنی است در این جلسه، گزارشی از مرکز جامع آموزش شهروندی با محوریت آموزش فرهنگ حملونقل و ترافیک ارائه شد.