آدرسهای مشابه، مانع امدادرسانی اورژانس کرمانشاه!

ایرنا/ رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از وجود آدرسهای مشابه در شهر کرمانشاه، خواستار اصلاح و هماهنگی شهرداری با اورژانس در نامگذاری خیابانها و معابر شد.
مسعود قلعهسفیدی، رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: متأسفانه در سطح شهر آدرسهای مشابه و بعضا تکراری وجود دارد که در مواقع اورژانسی، روند اعزام نیرو و رسیدن به موقع آمبولانس را با مشکل جدی مواجه میکند.
وی تاکید کرد: شهرداری باید با یک فرمول و مکانیزم مشخص، نامگذاری معابر را انجام دهد و در عین حال با مجموعه اورژانس هماهنگی کامل داشته باشد تا هنگام تماس مردم، خودروهای امدادی بدون تردید و سردرگمی به آدرس بیمار برسند.
وی با بیان اینکه «آدرسدهی دقیق و شفاف» یکی از ارکان اصلی مدیریت حوادث و نجات جان بیماران است، افزود: بیتوجهی به این موضوع میتواند موجب اتلاف زمان طلایی و حتی به خطر افتادن جان بیماران شود.
۱۸۲ هزار تماس و حدود ۴۰ هزار مأموریت داشتیم
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد این مجموعه، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸۲ هزار تماس تلفنی با اورژانس ثبت شده که ۳۹ هزار و ۶۰۷ مورد آن منجر به مأموریت شده است.
به گفته وی، در این مدت نیروهای اورژانس به ۴۵ هزار و ۴۴۰ مددجو خدماترسانی کردند که شامل ۹ هزار و ۵۴۰ مصدوم ترافیکی و ۳۵ هزار و ۹۰۰ بیمار غیرترافیکی بوده است.
قلعهسفیدی با بیان اینکه اورژانس کرمانشاه از سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: امروز ۸۶ پایگاه جادهای و شهری، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ موتورآمبولانس، یک پایگاه هوایی و ۹۳۰ نیروی متخصص در استان فعال هستند.
۲۳ هزار مزاحم تلفنی ثبت شده است
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکل مزاحمتهای تلفنی گفت: حدود ۲۳ هزار مورد از تماسهای امسال مزاحمت بوده که بعضاً منجر به اعزام بیمورد نیرو و آمبولانس شده است.
وی تاکید کرد: این تماسها موجب اتلاف زمان و ایجاد خلل در خدمترسانی به بیماران واقعی میشود و باید قوانین بازدارنده سختگیرانهتری برای برخورد با مزاحمان اعمال شود تا حتی از برخی خدمات اجتماعی و دولتی محروم شوند.