طرح" همنوا" با رویکرد ارتقای مهارت آموزی در البرز آغاز شد

ایرنا/ کرج - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرزگفت: طرح " همنوا " با رویکرد ارتقای مهارت آموزی با مشارکت سازمان فنیوحرفهای در این استان آغاز شد.
" فرزین خرسندی " روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه همکاریهای دوجانبه بین آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای نقش بسزایی در رسیدن به ارتقای مهارت آموزی در طرح همنوا دارد، اظهار کرد: مهارتآموزی یکی از اصلیترین موضوعاتی است که باید در کنار ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی به آن توجه کرد.
وی خاطرنشان کرد: طرح همنوا با هدف مهارتآموزی نوین و ارتقای مهارت در رشته های فنی و حرفه ای برای ۲۴۰ هنرجوی استان البرز اجرایی شده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز اضافه کرد: طرح همنوا با هدف یکپارچه سازی زیرساختهای آموزشی هنرستانها و مراکز فنی و حرفهای به ویژه نوآوری در مهارت آموزی هنرجویان امسال در هنرستانهای سطح البرز عملیاتی شده است.
خرسندی یادآورشد: توسعه رشتههای فنی و حرفهای میتواند در آینده و در پیشرفت صنایع و حوزههای هنری استان تاثیر شایان توجهی داشته باشد و به همین دلیل در هر سال تحصیلی به دنبال افزایش ظرفیت پذیرش دانشآموز در هنرستانهای استان البرز هستیم .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی با چالش هایی روبرو هستیم و از این رو آموزش و پرورش و اداره کل فنی و حرفهای استان البرز خود را مکلف میدانند که تربیت نیروهای انسانی با دانش تئوریک، با مهارت، فنی و صنعتی خاص را در دستور کار خود با هدف توسعه و پیشرفت آینده جامعه، قرار دهند.
خرسندی اضافه کرد: طرح مشترک " همنوا " میان آموزش فنی و حرفهای و آموزش و پرورش با اشتراکگذاری ظرفیتهای کارگاهی، تجهیزاتی و انسانی، زمینه مهارتآموزی هدفمند دانشآموزان را فراهم میکند؛ طرحی که نوای پیوند آموزش و مهارت را در کلاسهای درس استان البرز رقم می زند.
وی تاکید کرد: استان البرز دارای ۲۱۰ هنرستان کار دانش و فنی و حرفه ای است که در این مراکز ۵۶ هزار هنرجو مشغول تحصیل و مهارت آموزی هستند.