روز مردمداری در ایلام؛ استاندار پای درد دل ۳۲ شهروند در سامانه سامد نشست

ایرنا/ ایلام - ایرنا - روزی متفاوت در استانداری ایلام رقم خورد و «احمد کرمی» با حضور در سامانه سامد پای تلفن نشست تا بیواسطه صدای مردم را بشنود، گره از کارشان بگشاید و بار دیگر بر لزوم مردممحوری، پاسخگویی و حضور میدانی مدیران در مسیر خدمتگزاری تأکید کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، پیش از ظهر دوشنبه فضای سامانه «سامد» در ایلام حال و هوایی متفاوت داشت، جایی که استاندار با حضور در این مرکز ارتباط مردمی پاسخگوی تماسها و درخواستهای ۳۲ نفر از هماستانیهای خود شد و پای گفت و گوی مستقیم با مردم نشست.
کرمی در پایان این تماسها اظهار کرد که «امروز ۳۲ نفر از شهرستانهای مختلف استان با بنده تماس گرفتند و درخواستها و مشکلات خود را در حوزههای گوناگون از جمله اشتغال، تسهیلات بانکی، امور زیرساخت شهری و روستایی و مسائل عمومی مطرح کردند.»
او با اشاره به اینکه سامد به عنوان پلی ارتباطی میان مردم و مسوولان نقشی مؤثر در شتاب پاسخگویی به مردم دارد، گفت: مدیران دستگاههای اجرایی به صورت روزانه در این سامانه حضور مییابند و بنده نیز ماهیانه شخصا به میان تماسها میآیم تا مسائل مردم را از نزدیک بشنوم و مسیر رسیدگی را کوتاهتر کنیم.
استاندار ایلام ادامه داد: روزانه بهطور متوسط ۳۰ تا ۳۵ نفر از هماستانیهای عزیز از طریق سامد مطالبههای خود را مطرح میکنند و با وجود نشستهای متعدد و حجم بالای امور اداری، دیدار و گفت و گو با مردم در صدر اولویتهای ما قرار دارد.
تاکید بر پیگیری مطالبات اشتغال و تسهیلات
استاندار ایلام با اشاره به حجم قابلتوجه درخواستها در حوزه اشتغال و تسهیلات مالی گفت که بخش مهمی از مطالبههای مردم در زمینه اشتغال، تسهیلات ازدواج و فرزندآوری است که جزو برنامههای اصلی دولت و استان محسوب میشود.
وی تاکید کرد که از مدیران مربوطه به ویژه در حوزه بانکها و دستگاههای حمایتی خواستهام پیگیری این امور را در دستور کار فوری خود قرار دهند.
کرمی توضیح داد: هدف اصلی ما خدمت به مردم و رفع گره از زندگی آنان است و در این مسیر با تمام توان، شبانهروز در تلاش خواهیم بود تا از دل درخواستها رضایت و امید بجوشد.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن بیان کرد: تعداد متقاضیان دریافت وام مسکن در استان بسیار زیاد است و با مدیران بانک ملی هماهنگی کردهام تا موارد مربوط به متقاضیان به ویژه مستأجران با اولویت و جدیت دنبال شود.
نامگذاری معابر؛ اقدامی ساده اما اثرگذار
در جریان تماسهای مردمی، یکی از درخواستها مربوط به نامگذاری یک معبر بود که استاندار ایلام در پاسخ گفت: نامگذاری معابر و کوچهها از جمله امور ساده اما مهم است که میتواند به نظم شهری و هویت محلهها کمک کند.
او ادامه داد: بر همین اساس به فرمانداران، شهرداران و دهیاران تأکید شده از طریق شورای نامگذاری نسبت به تعیین نام برای معابر بدون نام اقدام کنند.
رصد مداوم و پیگیری تا حصول نتیجه
استاندار ایلام تاکید کرد که همه درخواستهای ثبتشده در سامانه سامد با کد ملی و شماره تماس متقاضیان ثبت و از سوی واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری پیگیری میشود و در مواردی که نیاز به حضور فرد باشد، تماس گرفته میشود و فرایند تا تحقق نتیجه نهایی تحت نظارت قرار دارد.
روز پرکار استاندار ایلام در سامانه سامد، تصویری از مدیریت مردمپایه و پاسخگو را به نمایش گذاشت، الگویی که در آن مسئول، شنونده مستقیم صدای مردم است و وعدههایش نه در قاب سخن بلکه در مسیر پیگیری و عمل معنا مییابد.