معاون استاندار یزد: دانشآموز و مدرسه، محور اقتدار و توسعه کشور هستند

ایسنا/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تأکید بر اینکه آموزشوپرورش و دانشآموز باید در مرکز سیاستگذاریهای توسعهای قرار گیرند، گفت: هر افتخاری که در حوزههای علمی، ورزشی یا هنری به دست آمده، از دل مدرسه و دانشآموز برخاسته است.
اسماعیل دهستانی، در آستانه روز ۱۳ آبان و روز دانشآموز در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به نگاه دولت در استان نسبت به مسائل دانشآموزی، گفت: آموزشوپرورش و مدرسه از ارکان اساسی اقتدار و پیشرفت کشور هستند و هر حوزهای که در آن موفقیتی حاصل شده، به نوعی با مدرسه و دانشآموز پیوند خورده است.
وی افزود: کشورهایی که مدرسه را محور توسعه میدانند، کمتر از شکاف طبقاتی و نابرابریهای اجتماعی رنج میبرند و در مسیر توسعه اقتصادی و فرهنگی موفقترند. آموزش قدرتمندترین سلاح برای تغییر جهان است و هدف آن صرفاً انباشت اطلاعات نیست، بلکه پرورش اندیشه و خرد است.
معاون سیاسی، امنیت و اجتماعی استاندار با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز بر پایه فرهنگ، انسانسازی و دانشمحوری شکل گرفت، گفت: نگاه ما به آموزشوپرورش و دانشآموزان نگاهی شعاری نیست، بلکه نگاه راهبردی و آیندهنگرانه است. افتخارات گذشته دانشآموزان در ۱۳ آبان و سایر عرصهها مایه غرور ملی است، اما تمرکز ما بر آینده و بر نسل خردمند و خلاقی است که میتواند آیندهای روشن برای کشور رقم بزند.
دهستانی با اشاره به اقدامات استان در حوزه دانشآموزی گفت: برای نخستینبار در کشور، «دستیار دانشآموزی» در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد منصوب شده و به فرمانداران سراسر استان نیز ابلاغ شده است تا چنین جایگاهی در شهرستانها ایجاد شود تا ارتباط مؤثر و مستقیمی با دانشآموزان برقرار شود.
وی افزود: همچنین سه نفر از دانشآموزان استان به عضویت شورای آموزشوپرورش استان درآمدهاند تا در سطح عالی تصمیمگیری این حوزه حضور و نقشآفرینی داشته باشند.
دهستانی با اشاره به اجرای طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی از دانشآموزان) در استان، گفت: این طرح بهصورت ویژه در حال بازخوردگیری و ارزیابی است و تلاش میکنیم محیط مدارس به فضایی برای گفتوگو و تعامل میان نسل جدید و مدیران تبدیل شود.
معاون استاندار در پایان تاکید کرد: اگر بتوانیم مدرسه را به بستر گفتوگو، اندیشه و شکوفایی استعدادها تبدیل کنیم، آینده کشور را تضمین کردهایم.
انتهای پیام
















