نماد آخرین خبر

برنامه پنج ساله دوم، محور اصلی تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
برنامه پنج ساله دوم، محور اصلی تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

ایرنا/ قم – ایرنا – دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه مدرسه باید میدان اثرگذاری برنامه‌های مشترک باشد گفت: اجرای برنامه پنج‌ساله دوم، محور اصلی تعامل و هماهنگی میان حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌وپرورش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی بهشتی، عصر سه‌شنبه در نخستین نشست نمایندگان معاونت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و جامعه‌الزهرا(س) با دبیر جدید ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در دفتر این ستاد در قم، از نگاه مثبت حوزه به برنامه‌محوری در همکاری‌های مشترک ابراز خرسندی کرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر کاظمی وزیر آموزش‌وپرورش نسبت به محورهای تدوین‌ شده در برنامه پنج‌ساله دوم رویکردی مثبت و همراه با ارتقا دارند.

وی افزود: در دیدارهای اخیر با وزیر آموزش‌وپرورش و مدیر حوزه‌های علمیه، هر دو بر ضرورت تحقق کامل برنامه پنج‌ساله دوم اصرار داشتند و تاکید کردند که هر نوع همکاری مشترک باید در چارچوب همین برنامه دنبال شود.

وی با قدردانی از نمایندگان معاونت‌های مراکز حوزوی به‌عنوان دبیران کارگروه‌های تخصصی گفت: این کارگروه‌ها باید پیشنهادهای چابک، عملیاتی و هم‌سو با سیاست‌های دو نهاد ارائه دهند تا امکان هم‌ آوایی ارکان وزارتخانه و حوزه فراهم شود.

بهشتی با اشاره به ضرورت اثرگذاری برنامه‌ها در سطح مدرسه بیان کرد: برنامه‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی باید معطوف به میدان واقعی تربیت، یعنی مدرسه باشد؛ این اثرگذاری می‌تواند هم در توانمندسازی معلمان، اولیا و مربیان و هم از طریق حضور طلبه‌های جوان، خوش‌فکر و تحول‌خواه در میان دانش‌آموزان و کادر مدرسه تحقق پیدا کند.

وی سابقه همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش را طولانی و ریشه‌دار دانست و گفت: این تعامل در تمامی ساحت‌های تعلیم و تربیت، از پژوهش تا آموزش و فعالیت‌های تربیتی ادامه داشته و طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، آموزش‌وپرورش باید از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه برای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی بهره بگیرد.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش با تشریح رویکرد دوره جدید مدیریت ستاد یادآور شد: تلاش می‌کنیم با استفاده از همه ظرفیت‌های هر دو مجموعه، بخشی از اهداف حیات طیبه در سند تحول بنیادین را محقق کنیم، حوزه علمیه از نظر محتوایی بی‌بدیل است و باید در قالب برنامه پنج‌ساله و با رعایت خطوط کلی، سازوکارهای بهره‌گیری از نوآوری‌های تربیتی را از سوی معاونت پژوهش و مطالعات راهبردی تقویت کنیم.

وی همچنین با اشاره به نقش سیاستگذاری ستادهای حوزه و آموزش و پرورش افزود: میدان اصلی اجرا در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق است و بر همین اساس، تقویت معاونت امور استان‌ها و نظارت دقیق بر اجرای برنامه‌ها در دستورکار ما قرار دارد.





آخرین خبر قم در اینستاگرام : https://instagram.com/qomtoday

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر