نماد آخرین خبر

دستگاه‌ها موظف به حمایت آموزشی از دانش‌آموزان کم‌برخوردار / پویش استانی رفع مشکلات یادگیری

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دستگاه‌ها موظف به حمایت آموزشی از دانش‌آموزان کم‌برخوردار / پویش استانی رفع مشکلات یادگیری

ایرنا/ سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: تمامی دستگاه‌های حمایتی موظف‌اند نیازهای آموزشی دانش‌آموزان را تامین کنند و برای همین موضوع پویش گسترده استانی رفع مشکلات یادگیری و تأمین منابع آموزشی دانش‌آموزان تشکیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد جواد کولیوند روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه ضعف یادگیری مساله‌ای جهانی است و کشورها برای حمایت از دانش‌آموزان کم‌توان یادگیری راهکارهای مشخص دارند، افزود: دستگاه‌های مختلف باید در قالب همراهی علمی و با هماهنگی آموزش‌وپرورش وارد عمل شوند و هیچ مشاوره غیرتخصصی نباید به حوزه دانش‌آموزی راه پیدا کند.

وی تاکید کرد که دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری، صرف‌نظر از وضعیت مالی خانواده یا اینکه تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند یا نه، نیازمند حمایت جدی هستند.

کولیوند ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و سایر نهادهای مسوول موظف‌اند خدمات آموزشی لازم را به دانش‌آموزان تحت پوشش ارائه کنند و هرگونه کوتاهی باید فورا گزارش شود.

ضرورت پیگیری فرمانداران و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مالی استان

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه فرمانداران باید پیگیری مصوبات آموزشی را در اولویت قرار دهند، افزود: برخی دانش‌آموزان تحت پوشش هیچ نهادی نیستند اما با مشکلات یادگیری مواجه‌اند و آموزش‌وپرورش باید با برآورد دقیق منابع، از ظرفیت خیرین، مسوولیت اجتماعی صنایع و منابع مرتبط با معادن برای تأمین نیازهای این گروه استفاده کند.

او با اشاره به خستگی برخی خیرین از تعدد درخواست‌ها گفت: باید خیرین جدید تربیت و پویش‌های مردمی فعال شود و حتی کمک‌های خرد خانواده‌ها می‌تواند یک پویش بزرگ ایجاد کند.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه «هر مشاوره‌ای نباید وارد حوزه آموزش پایه شود»، بیان کرد: در زمینه طرح حامی و موضوعات مشاوره‌ای باید تجربه‌های موفق جهان بررسی شود و استفاده از روش‌های علمی دیگر کشورها نه‌تنها اشکالی ندارد، بلکه می‌تواند مسیر ما را اصلاح کند.

پویش استانی برای رفع مشکلات یادگیری

وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پویش استانی خبر داد و گفت: این پویش با مشارکت رسانه‌ها، شورای اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی دستگاه‌ها، شهرداران و دهیاران اجرا می‌شود.

استاندار سمنان به موضوع نیاز یا عدم نیاز مدارس جدید به اخذ مجوز ماده ۲۳ اشاره کرد و از سازمان برنامه‌وبودجه خواست بررسی کند آیا این الزام ادامه دارد یا خیر.

او گفت: اگر نیاز به این مجوز وجود نداشته باشد می‌توان با پیشنهاد به رئیس‌جمهور، خواستار حذف آن شد، به‌ویژه اینکه عدالت آموزشی از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم است.

وی افزود: دولت تاکید دارد پروژه‌های صفر آغاز نشود و ما نیز در استان تصمیم گرفته‌ایم پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت را تکمیل کنیم.

کاهش تراکم کلاسی در سمنان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان هم در این شورا اعلام کرد که۱۳۰ هزار دانش‌آموز در دوازده پایه تحصیلی در استان مشغول به تحصیل‌اند که از این میان ۶۷ هزار و ۳۳۶ نفر در دوره دبستان درس می‌خوانند.

قاسم شریفی در جلسه شورای اداری آموزش‌وپرورش استان گفت: امسال ۹هزار و ۸۰۱ نوآموز پایه اول با برنامه‌های کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند و این اقدامات در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم و مدیریت رئیس‌جمهور انجام می‌شود.

او افزود: دانش‌آموزان دوره دبستان در ۴۰۷ مدرسه تحصیل می‌کنند و حتی چهار مدرسه تک‌نفره در استان فعال است که نشان‌دهنده پراکندگی بالای مناطق آموزشی سمنان است.

شریفی به کاهش تراکم کلاس‌های درس در مدارس دولتی گفت: تراکم در این مدارس به ۲۴ نفر در هر کلاس رسیده و نسبت به سال گذشته یک واحد کاهش یافته است که در راستای ارتقای کیفیت آموزشی انجام شده است.

او پیگیری بازماندگان از تحصیل در قالب طرح شهید محمودوند یکی از اولویت های استان عنوان کرد و توضیح داد: سال گذشته اقدامات ویژه‌ای در این زمینه انجام شد و گزارش تفصیلی آن در جلسات آینده ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش همچنین یکپارچگی مدارس، فراهم کردن فرصت برابر یادگیری، اصلاح روش‌های آموزشی و تحول محیط‌های یادگیری را از اولویت‌های اصلی استان است.





آخرین خبر سمنان در اینستاگرام : https://instagram.com/semnan_today