نماد آخرین خبر

مترو کرج، دو دلی 3 هزار میلیارد تومانی!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مترو کرج، دو دلی 3 هزار میلیارد تومانی!
ايسنا/ اخيراً پروژه مترو کرج مباحث زيادي را به خود اختصاص داده و در حالي که يکي از اعضاي شوراي شهر کرج خواستار نگاه واقعبينانه به گرفتاري‌ها و عدم راه‌اندازي آن در زمان مقرر شده بود، رئيس شوراي شهر کرج معتقد است با وجود همه مشکلات نمي‌توان سه هزار ميليارد توماني که تاکنون براي مترو کرج هزينه شده را ناديده گرفت. عباس زارع امروز يکشنبه 19 خرداد در جلسه علني شوراي شهر با اشاره به تجربه راه اندازي خطوط مختلف قطار شهري در کلانشهرهاي کشور، اظهار کرد: شهرهايي مثل شيراز، تهران و اصفهان تجربه استفاده از خطوط قطار شهري را دارند. وي ادامه داد: اين تجربيات نشان مي‌دهد که نبايد انتظار داشته باشيم روز بعد از راه اندازي يک خط، واگن‌هاي مترو پر مسافر تردد کنند به طوري که ممکن است تا چند سال خطوط چندان مسافرگير نباشند و تاثير چنداني بر کاهش ترافيک شهر نداشته باشند. وي افزود: بدون شک بعد از مدتي خطوط مترو به بازدهي مد نظر مي‌رسند و آن زمان است که شاهد کاهش ترافيک درون شهري در شهرهايي مثل کرج خواهيم بود. وي با تأکيد بر اينکه در خصوص پروژه‌هاي مانند مترو بايد آينده‌نگر باشيم، گفت: در استانبول نيز از سال‌هاي بسيار دور مترو ساخته‌شده و تاکنون توسعه اين سيستم با جديت پيگيري شده است. رئيس شوراي شهر کرج دربخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به وضعيت پروژه متروي کرج ابراز کرد: ارزش کار انجام‌شده در متروي کرج سه هزار ميليارد تومان است يا بايد اين سه هزار ميليارد تومان را ناديده بگيريم يا اين پروژه بايد به‌جايي برسد که آيندگان از آن بهره ببرند. زارع اضافه کرد: قطعاً هر قسمتي از مترو به مرحله بهره‌برداري برسد قرار نيست در کوتاه‌مدت معضل ترافيک کرج را کاهش دهد، مترو در درازمدت دواي درد اين کلان‌شهر است. رئيس شوراي شهر کرج گفت: مترو مطالبه عمومي مردم مترو است و نمي‌توان از کنار اين مطالبه عمومي به راحتي گذشت. وي با اشاره به چالش‌هاي پيش روي پروژه متروي کرج ابراز کرد: اعضاي شوراي شهر معتقدند که ما بايد موضوعات و چالش را واقعي ببينيم و يکي از مهترين اين چالش‌ها مشکل تامين اعتبار مورد نياز است. پيش از اين رحيم خستو، ديگر عضو شوراي شهر کرج وضعيت مترو کرج را فاجعه دانسته و عنوان کرده بود: اگر واقع بينانه به موضوع مترو نگاه نکنيم قادر به انجام تعهدات نخواهيم بود و با انباشتي از بهره بانکي روبرو خواهيم شد. خستو خاطرنشان کرده بود: ما با مترو مخالف نيستيم اما ارزش هر پروژه و اختصاص منابع مالي زماني اهميت خواهد داشت که در زمان پيش بيني شده تحقق يابد والا پيمانکار با به روز رساني محاسبه مالي قيمت را بروز مي نمايد. همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان البرز را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد : آخرين خبر البرز در تلگرام : https://t.me/joinchat/AAAAAD7vghQEyylArDddOA آخرين خبر البرز در اينستاگرام : https://instagram.com/alborztoday آخرين خبر البرز در سروش : http://sapp.ir/Alborz.online آخرين خبر البرز در ايتا : http://eitaa.com/joinchat/162463744C6827f642af
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره