ايرنا/ سامانه ارتباطي ۱۱۸ مخابرات يزد از صبح امروز شنبه تا لحظه مخابره اين خبر در شبکه موجود نميباشد.
هم اکنون اين سامانه سه رقمي در دسترس نيست و کساني که با اين شماره تماس ميگيرند با پيام "شماره مورد نظر در شبکه موجود نيست" روبرو ميشوند.
اين اتفاق سوال برانگيز، چند بار ديگر هم در استان يزد اتفاق افتاده بود و شهروندان يزدي نتوانستند شماره هاي مشترکان مورد نظر خود را از اين سامانه اخذ کنند.
در تماس با يکي از دست اندرکاران مخابرات استان، از در دسترس نبودن سامانه ۱۱۸ اظهار بياطلاعي شد و مقرر گرديد موضوع را پيگيري کنند.
از سال ۱۳۳۷ اطلاعات تلفني راهاندازي شد؛ يعني در حدود ۴۷سال پيش؛ در آن زمان نام اطلاعات تلفني ۰۸ بود؛ مهمترين تحول رخ داده در ۱۱۸ طي اين سالها، تغيير سيستم از ميکروفيلم به کامپيوتري بوده است؛ با سيستم کامپيوتري، روزانه صدها هزار تماس با اين مرکز برقرار ميشود که حدود نيمي از آن را پاسخگو هستند. بقيه يا در زمان پيک تماس گرفته و پشت خط ميمانند يا تقاضاهاي نامتعارف دارند يا مزاحم هستند.
بازار