logo

انتقاد معاون استاندار از پوشش ضعیف بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه

منبع
بروزرسانی
انتقاد معاون استاندار از پوشش ضعیف بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه

 کردپرس/ معاون اقتصاي استاندار کرمانشاه گفت: متاسفانه از وضعيت دقيق، پراکندگي، نيازمندي ها و مهارت جامعه بيکار استان اطلاعاتي نداريم و اين امر در برنامه‌ريزي‌ها ايجاد مشکل خواهد کرد.

هدايت حاتمي، معاون اقتصاي استاندار کرمانشاه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان گفت: متاسفانه پوشش بيمه تامين اجتماعي در استان پايين است و افزايش پوشش هاي بيمه اي يکي از دغدغه‌هاي جدي استان است.
وي ميزان پوشش کنوني بيمه تامين اجتماعي در کرمانشاه را حدود 39 درصد عنوان کرد و گفت: اين رقم مناسب نيست و بايد بر اساس برنامه‌، اين پوشش به 45 درصد برسد و تا جزو استان‌هاي مياني کشور از نظر پوشش بيمه تامين اجتماعي باشيم.
حاتمي در ادامه طراحي سامانه کسبانه براي ايجاد تعامل بين نيروي کار و کارفرمايان را گامي مثبت دانست و گفت: با راه‌اندازي اين سامانه مي‌توان اطلاعات جامعي راجع ‌به متقاضيان کار کرمانشاه از نظر سن، جنسيت، ميزان تحصيلات، وضعيت مهارت و ... به دست آورد.
وي افزود: با آغاز به کار اين سامانه اطلاعات نزديک به 70 تا 80 درصد جمعيت جوياي کار استان را در مرحله اول به دست خواهيم آورد و همامکان تعامل آنها با کارآفرينان فراهم مي‌شود.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمانشاه را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کرمانشاه در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEEFg3sRsDfJ20ludA
آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today