نماد آخرین خبر

استاندار: برای رفع مشکلات صادراتی با مقامات عراقی گفت‌وگو می‌کنیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
استاندار: برای رفع مشکلات صادراتی با مقامات عراقی گفت‌وگو می‌کنیم

ايرنا/ استاندار خوزستان گفت: در راستاي رفع موانع صادرات از مرزهاي خوزستان، اين آمادگي وجود دارد که در راس هيئتي اعزامي از استان با مقامات عراقي مذاکرات جدي صورت بگيرد.

غلامرضا شريعتي، استاندار خوزستان با اشاره به اينکه وضع و اعمال تعرفه‌هاي وارداتي از سوي کشور عراق، روند تجارت از مرزهاي استان را تحت الشعاع قرار داده است، اظهارداشت: بعد از انجام هماهنگي هاي لازم به منظور رفع مشکلات صادارات کالاهاي ايراني به زودي طي مذاکرات رو در رو با مقامات عراقي از نزديک ديدار و گفت‌وگو خواهد شد.
وي ادامه داد: اين آمادگي وجود دارد تا شخصا و به همراه هياتي متشکل از مسئولان اتاق بازرگاني اهواز و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط طي سفري به کشور عراق، با استانداران بصره، العماره و ميسان ديدار و ضمن بررسي مشکلات، رفع موانع صادرات کالاهاي ايراني از مرزهاي خوزستان را پيگيري کنيم.
نماينده عالي دولت در استان اضافه‌کرد: با طرف عراقي مطرح مي کنيم بجاي اينکه نيازهاي خود را از ترکيه تامين کنند، اجازه دهد تا با سياست‌گذاري صحيح ، کالاهاي مورد نياز آنها از طريق مرزهاي ايران تامين گردد.
شريعتي تصريح‌کرد: شرايط مرزها نسبت به چندماه گذشته که به دليل کرونا مسدود و تعطيل بوده، بهبود يافته اما انتظار بر اين است که با همکاري که صورت مي‌گيرد، روند فعاليت‌هاي تجاري در مرزهاي استان خوزستان به زمان قبل از شيوع کرونا برگردد.
وي خاطرنشان‌کرد: استان خوزستان و جمهوري اسلامي در ايامي که کشور عراق با مشکل کرونا روبه رو است در قالب تفاهم‌نامه‌هايي که از قبل منعقد شده بود، به همکاري‌هاي بهداشتي و درماني خود با اين کشور ادامه مي دهد.
شريعتي خاطرنشان‌کرد: همچنين پيش از اين نيز برخي از استانداران همجوار در هفته‌هاي گذشته به منظور دريافت کمک هاي درماني در استان خوزستان حضور پيدا کرده بودند.
وي تصريح کرد: در همين راستا نيز از طرف عراقي انتظار مي‌رود  به منظور رونق مرزهاي استان، موانع موجود در مسير صادرات کالاهاي ايراني را برطرف کنند.


همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خوزستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خوزستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEK8vo4vXBkjfYhOqg
آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today