نماد آخرین خبر

بیش از ۵۰ درصد کانون‌های مساجد بوشهر مراسم عزاداری محرم برگزار می‌کنند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بیش از ۵۰ درصد کانون‌های مساجد بوشهر مراسم عزاداری محرم برگزار می‌کنند

باشگاه خبرنگاران/ دبير کانون‌هاي فرهنگي مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر گفت: ۲۷۰ کانون فرهنگي مساجد در استان بوشهر با حفظ شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان را برگزار مي‌کنند.

عليرضا پولاد، دبير کانون‌هاي فرهنگي مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر بيان کرد: امسال با توجه به شرايط ناشي از کرونا و دستور‌هاي منتشر شده در اين خصوص، همه مساجد و حسينيه‌ها نمي‌توانستند برنامه عزاداراي برگزار کنند، اما هر هيات و کانوني تلاش کرد در حد توان خود عزاي امام حسين(ع) را برپاکند.
وي افزود: حتي برخي مساجد که توان برگزاري مراسم را ندارند با پخش صداي نوحه‌خواني سال‌هاي گذشته نواي نوحه را در محله خود طنين انداز مي‌کنند.
دبير کانون‌هاي فرهنگي مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر ادامه داد: ۴۰۰ کانون فرهنگي مساجد در استان داريم که ۲۷۰ کانون از ابتداي محرم ميزبان برنامه‌هاي عزاداري با حفظ دستور‌هاي بهداشتي هستند.
پولاد عنوان کرد: در اين ميان، ۱۳۰ کانون فضاي مناسبي دارند و مي‌توانند پذيراي تعداد بيشتري از عزاداران باشند.
وي بيان کرد: کانون‌هاي مساجد تلاش کرده‌اند که برنامه‌هاي عزاداري خود را از طريق فضاي مجازي به صورت مستقيم پخش مي‌کنند.
دبير کانون‌هاي فرهنگي مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر گفت: افزون بر اين، ۱۴ هيات مذهبي هم به صورت سيار در مناطق مختلف استان در خيابان‌ها و معابر حضور مي‌يابند و نوحه‌خواني مي‌کنند.
پولاد افزود: در شهر بوشهر چهار تکيه در نظر گرفته شده که در حوزه‌هاي اجتماعي کار مي‌کنند.
وي با اشاره به راه‌اندازي پويش هر خانه يک حسينيه و برپايي روضه خواني‌هاي خانگي و نصب پرچم‌هاي عزا بر سر در خانه‌ها، بيان کرد: تمام برنامه‌ها با حفظ شرايط بهداشتي که دانشگاه علوم پزشکي بوشهر اعلام کرده، برگزار مي‌شود.
دبير کانون‌هاي فرهنگي مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر همچنين از راه‌اندازي دو پويش اجتماعي خبر داد براي اينکه عزاداران حسيني به همنوعان خود کمک کنند؛ يکي پويش کمک به آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد و کمک به تامين هزينه‌هاي درماني بيماران کليوي.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان بوشهر را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر بوشهر در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEHJKD2HnzcSyWPDmw
آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://ihttps://instagram.com/bushehr_tooday