نماد آخرین خبر

انتقاد امام جمعه شهرکرد از بی‌توجهی به پروژه بن ـ بروجن

منبع
تسنيم
بروزرسانی
انتقاد امام جمعه شهرکرد از بی‌توجهی به پروژه بن ـ بروجن

تسنيم/ نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري گفت: طرح آبرساني بن- بروجن و طرح‌هاي آبي مورد توجه قرار گيرند، در جلسه آخر با مسئولان مربوط مقرر شد که اين طرح‌ها تا پايان سال به بهره‌برداري برسند اما تا کنون اقدامي صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي نکونام، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري در خطبه نماز جمعه اين هفته با اشاره به آيات سوره اسراء و اوامر و نواهي توحيدي اين سوره با بيان اينکه مطالب بيان شده در اين سوره حکمت است، اظهار داشت: يکي از حکمت‌هاي اين سوره جمعيت است و خداوند در اين سوره دستور داده است به علت مشکلات اقتصادي از فرزنددار شدن جلوگيري نکنيد و يا طفلي را در رحم سقط نکنيد که اين خطاي بزرگي است.
وي ادامه داد: اصل مديريت جمعيت توسط بشر، دخالت در امر پروردگار است زيرا که خدا خود جمعيت را کنترل کرده و براي جمعيت امکانات را فراهم کرده تا به مخلوقات خدمت‌رساني شود و استفاده نکردن از اين امکانات و يا از بين بردن امکانات با عدم مديريت به ما برمي‌گردد و نبايد در جمعيت دخالت کرد.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اينکه امروز جمعيت معيار قدرت است، گفت: امروز يکي از فاکتورهاي قدرت کشورها در کنار علم، ثروت و قدرت، جمعيت است که نمي‌توان آن را ناديده گرفت و در منطقه ما جمعيت معيار تشخص و اقتدار مکتبي است، امروز برخي از اديان برنامه‌ريزي آينده‌نگري براي حفظ جمعيت دارند تا اقتدار منطقه‌اي پيدا کنند لذا اين حق ما است که به جمعيت محب اهل‌بيت(ع) اهميت دهيم و حق نداريم بگذاريم جمعيت شيعه و محبان اهل‌بيت(ع) کاهش پيدا کند که اين امر يک ظلم بزرگ به خود است.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري اظهار کرد: در آينده‌اي نه چندان دور با پيري جمعيت و پايين آمدن توانايي توليد، روحيه انقلابي و سرزندگي روبرو مي‌شويم که چنين جامعه‌اي زير سلطه مي‌رود لذا نبايد فرهنگ غرب را در جامعه ترويج داد.
نکونام با اشاره به سالگرد شهيد رجايي و بهشتي، تصريح کرد: هفته دولت هفته تأمل و فرصت‌داري است نه فرصت سوزي، هر دولتي که روي کار مي‌آيد کارهايي را انجام و کارهايي بر زمين مي‌ماند که هر دو کار را بايد صادقانه به مردم بگويند زيرا که صداقت، اعتمادسازي را به دنبال مي‌آورد و اين صداقت لازمه دولت اسلامي است.
وي ادامه داد: مردم بايد ببينند که جيبشان همراه با جيب دولت پر مي‌شوند که اگر عکس اين باشد، يا سبد غذايي مردم کاهش يابد و زندگيشان مورد توجه قرار نگيرد،  باعث بي‌اعتمادي مي‌شود زيرا که حق اين مردم که پاي انقلاب ايستادند اين است که حداقل قدرت تأمين مايحتاج خود را داشته باشند.
امام جمعه شهرکرد افزود: مردم انتظار ندارند ارز آن‌ها در اختيار کساني باشد که در کشورهاي خارجي زمين بخرند يا اجناس بي‌فايده لوکس وارد کنند که ضربه به اقتصاد کشور برنند و مردم تاوان آن را در گراني اجناس پس دهند، لذا هفته دولت هفته اصلاح اين امور است.
نماينده ولي فقيه در استان بيان کرد: در استان نيز يک‌سري اولويت‌ها از جمله راه‌هايي که مصدوم فراواني دارند، راه‌آهن و اصلاح راه‌هاي اصلي بايد با جديت دنبال شوند و استان در مسير راه‌هاي ترانزيتي قرار گيرد.
وي افزود: طرح آبرساني بن- بروجن و طرح‌هاي آبي مورد توجه قرار گيرند، در جلسه آخر با مسئولان مربوط مقرر شد که اين طرح‌ها تا پايان سال به بهره‌برداري برسند اما  تا کنون اقدامي صورت نگرفته است.
نکونام با بيان اينکه گردنه چري نيز بايد مورد توجه قرار گيرد، ادامه داد: 46 طرحي که توسط استاندار و آقاي نوبخت امضاء شد همچنان روي کاغذ مانده‌اند لذا در اين سال آخر که جبران برخي از کاستي‌ها است بايد با قدرت و جديت بيشتري کار شود.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان چهارمحال و بختياري را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEPpS8kVmT0jtIi9HQ
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday