نماد آخرین خبر

شگرد هووهای سابقه دار طلافروشان تهرانی را مات کرد

منبع
رکنا
بروزرسانی
شگرد هووهای سابقه دار طلافروشان تهرانی را مات کرد

رکنا/ اين باند خانوادگي که متشکل از شوهر و خواهر شوهر و دو هوو مي باشد تاکنون بالغ بر 10 ميليارد ريال از طلافروشي ها سرقت کرده اند.

ماموران اداره هفدهم پليس آگاهي موفق به دستگيري باند خانوادگي سرقت از طلافروشي ها شدند. شگرد اين سارقان به اين شکل بوده است که به صورت دو نفره يا سه نفره وارد طلافروشي شده و اعلام مي کردند قصد خريد گوشواره دارند و سپس با امتحان کردن گوشواره هاي متعدد از غفلت فروشنده استفاده کرده و اقدام به سرقت گوشواره مي کردند.

اين باند خانوادگي که متشکل از شوهر و خواهر شوهر و دو هوو است تاکنون بالغ بر 10 ميليارد ريال از طلافروشي ها سرقت کرده اند و هر دو هوو داراي سابقه دستگيري و زندان به دليل سرقت به همين شيوه و شگرد مي باشند و همسر کوچکتر که پس از گذران 4 سال محکوميت خود، به تازگي از زندان آزاد شده است بلافاصله پس از آزادي دوباره درکنار همدستان سابقش اقدام به سرقت نموده است.

با توجه به اينکه نکته اصلي در موفقيت اين افراد در سرقت بهره گيري از غفلت فروشنده مي باشد به طلافروشان عزيز توصيه مي شود براي جلوگيري از وقوع هرگونه سرقت خصوصا به شيوه ذکر شده به توصيه هاي ذيل عمل کنند:

اگر در فروشگاه خود فروشنده ي جوان و کم تجربه اي داريد دقت کنيد که بعضي از زنان معلوم الحال با استفاده از فريبکاري زنانه ي خود سعي نکنند حواس فروشنده شما را پرت کرده و سرقت را انجام دهند.

با نصب کليد برقي رفت و آمد مشتريان به داخل وخارج ، فروشگاه را در کنترل خود قرار دهيد.

چشمي دوربين مداربسته نبايد در معرض ديد و دسترس باشد.

ممکن است بعضي افراد با چندين خريد خوب قصد جلب اعتماد شما را داشته باشند و در اجراي آخرين نقشه ي خود به هر دليلي از پرداخت وجه خودداري کنند و با دادن چک و يا اين وعده که به زودي مبلغ مورد نظر را پرداخت مي کنند، پس از بردن طلاها ديگر باز نگردند و کلاهبرداري کنند.

اگر به بعضي از مشتريان خود اعتماد کامل داريد و اجناس زيادي را جلوي آنها گذاشته ايد دقت کنيد که بعضي سارقان از حواس پرتي شما ونا آگاهي مشتري شما سوءاستفاده کرده، اقدام به سرقت به طور مخفيانه و يا جابه جايي با اجناس مشابه بدل و يا کم ارزشتر مي کنند.

در هنگام ويترين چيدن هرگز افراد غريبه را حتي اينکه قصد خريد داشته باشند به داخل مغازه راه ندهيد. زيرا اين حالت براي سارقين بهترين زمان است که مي توانند تمام طلاها را يکجا و بدون اتلاف وقت سرقت کنند.

- شگرد ديگر سارقين اين است که با به دام انداختن زنان ساده لوح و وعده هاي دروغين خريد ازدواج به نزد شما آمده، پس از امتحان کردن چندين جنس و به بهانه ي صحبت با تلفن همراه و يا ديدن اجناس ديگر پشت ويترين به تنهايي با طلاها به بيرون رفته و تصور شما اين است که زن داخل مغازه همسر آن فرد مي باشد. درحاليکه سارق به همراه طلاها پا به فرار گذاشته است و شما مانده ايد و زن مورد نظر که کوچکترين اطلاعاتي هم از فرد سارق ندارد.

پيشخوان داخل فروشگاه بايد طوري باشد که ازسمت مشتري نتوان با دراز کردن دست از داخل ويترين اقدام به سرقت نمود. در اين مواقع سارقين به طور گروهي اقدام به سرقت مي نمايند. بدين صورت که چندين نفرحواس فروشنده که تنها مي باشد را پرت مي کنند و شخص ديگر دست خود را دراز کرده، اقدام به سرقت مي نمايد. همچنين ديده شده سارقين با آموزش کودکان خردسال ابتدا فروشنده را به سمت نقطه ي خاصي از فروشگاه مي برند و ضمن سؤال پيچ کردن فروشنده ،کودک را به پشت پيشخوان مي فرستند تا سرقت خود را به کمک کودک عملي نمايند.

به گونه اي برنامه ريزي نماييد که حتي المقدور به ازاي يک نفر خريدار يک نفر هم فروشنده در داخل فروشگاه حضور داشته باشند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان تهران را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر تهران در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEL87VCgty_dN5BJCQ
آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran