نماد آخرین خبر

مدارس بروجرد در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل می‌شوند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
مدارس بروجرد در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل می‌شوند

تسنيم/ سرپرست فرمانداري شهرستان بروجرد وضعيت کرونايي شهرستان بروجرد را قرمز اعلام کرد و گفت: مدارس بروجرد در صورت عدم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي تعطيل مي‌شوند.

احمد گودرزيان، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجرد اظهار داشت: به دليل وجود ويروس کرونا برخلاف سال‌هاي گذشته، امسال سال تحصيلي 15 روز زودتر و در نيمه شهريور آغاز شد.
وي افزود: با توجه به وضعيت موجود در کشور و همچنين در  شهرستان بروجرد، بازگشايي مدارس بر اساس اعلام وزارتخانه انجام گرفت. البته اين بازگشايي شرايط خاصي از جمله رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي به صورت صد در صد را براي مدارس داشت.
گودرزيان با تاکيد بر اينکه مدارسي که پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت نکنند تعطيل مي‌شوند عنوان کرد: تيمي از شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و فرمانداري در راستاي اقدامات اخير و آماده سازي مدارس براي سال تحصيلي فعاليت مي‌کنند، اين تيم‌ها با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده هر روز به مدارس سطح شهر سرکشي کرده و وضعيت آنها را از نظر رعايت دستورالعمل‌هاي صادره بررسي مي‌کنند.
وي بيان کرد: مدارسي که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هاي بهداشتي مورد نظر را رعايت نکرده باشند و يا کمبودهايي احساس شود تا رفع موانع تعطيل مي‌شوند؛ اين مدارس بايد بر اساس برنامه‌هايي که از طريق شبکه بهداشت به آنها اعلام مي‌شود براي رفع اين نواقص اقدام کنند در غير اين صورت آموزشگاه‌ها تعطيل و دانش‌آموزان از آمدن به مدارس منع خواهند شد.
گودرزيان با اشاره به وجود مصوبه‌هاي موجود در اين رابطه تاکيد کرد: براي رفع موانع پيش رو و فعاليت مستمر آموزشگاه‌ها مصوباتي وجود دارد از جمله مصوبات استاني است که در واقع بازگشايي مجدد مدارس زماني حاصل مي‌شود که نواقص از سوي آموزش و پرورش بر طرف شده و کليه پروتکل‌ها رعايت شود.
وي تصريح کرد: با توجه به اين که وضعيت شهرستان در حال حاضر قرمز است سختگيري نيز بيشتر شده است و بر اساس صحبت‌هايي که در جلسات چند روز اخير با مسئولان شبکه بهداشت و درمان و مديران آموزش و پرورش داشتيم به اين نتيجه رسيديم که در حال حاضر به همين روال ادامه دهيم که در واقع بايد گفت در چنين شرايطي پاک کردن صورت مسئله هيچ کمکي به ما نمي‌کند و بايد مشکل را اساسي حل کرد و به سمتي حرکت کنيم که پروتکل‌ها رعايت شود.
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجرد گفت: اميدوارم مديران ما در آموزش و پرورش بتوانند در اين عرصه به نحو مطلوب اقدام کرده تا نگراني از سوي خانواده‌ها نداشته باشيم و دانش‌آموزان با آرامش و با رعايت دستور العمل‌ها در محيط آموزشي خود حاضر شوند تا اوضاع شهرستان  به حالت عادي، زرد و سفيد برگردد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان لرستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر لرستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAER79gyRIBxjXujBsw
آخرين خبر لرستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_today