نماد آخرین خبر

مسافران شمال همچنان از رودخانه کرج فاصله بگیرند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مسافران شمال همچنان از رودخانه کرج فاصله بگیرند

ايرنا/ مسوول روابط عمومي شرکت آب منطقه اي استان البرز از گردشگران و مسافران شمال کشور خواست براي پيشگيري از حوادث مرگبار، همچنان از رودخانه خروشان کرج و سد اميرکبير فاصله بگيرند.

عباسعلي کيخايي مسوول روابط عمومي شرکت آب منطقه اي استان البرز گفت: همکاري خوب گردشگران و مسافران شمال در روزهاي اخير با ماموران شرکت آب منطقه اي البرز موجب شد که حوادث مرگبار در رودخانه کرج نداشته باشيم اما از آنجا که گردشگران از سراسر کشور به جاده کرج - چالوس سفر مي کنند، اقدامات هشداري استمرار مي يابد.
وي با قدرداني از همکاري رسانه هاي جمعي به ويژه ايرنا در اطلاع رساني مخاطرات رودخانه کرج به مسافران ، افزود: انتظار مي رود مسافران حتي روزهاي پاييزي و سرد زمستاني به حاشيه رودخانه و سد کرج و رودخانه هاي ديگر البرز مراجعه نکنند و اين مناظر زيبا را از فاصله مناسب نظاره کنند.
کيخايي يادآور شد که امسال حدود ۳۲ نفر در رودخانه هاي البرز جان خود را از دست دادند که بيشترين حوادث مربوط به رودخانه کرج بوده است.
وي گفت : از آنجا که دماي آب اين رودخانه پايين است ورود به آن با انقباض سريع رگ هاي بدن و از دست دادن تعادل جسمي همراه بوده ضمن آنکه برخورد با سنگ هاي داخل رودخانه مرگ آور است.
مسوول روابط عمومي شرکت آب منطقه اي البرز با اشاره به تکرار حوادث سقوط خودروها در رودخانه و سد کرج بيان داشت: رانندگان در محدوده رودخانه و سد کرج با احتياط بيشتر و با سرعت مناسب حرکت کنند.
هفته گذشته يک دستگاه خودرو سواري درسد کرج سقوط کرج که ۲ سرنشين آن به طور معجزه آسايي توسط امدادگران هلال احمر و غواصان محلي ازمرگ نجات يافتند.
رودخانه کرج با حدود ۷۵ کيلومتر طول از ارتفاعات البرز جنوبي سرچشمه مي گيرد و به دشت شهريار استان تهران مي ريزد. 

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان البرز را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر البرز در تلگرام :
  https://t.me/joinchat/AAAAAD7vghTCfgcu5kChmg
آخرين خبر البرز در اينستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره