نماد آخرین خبر

روایت بلاتکلیفی ۷۰ قطعه زمینی که در سرخه «قسطی» واگذار شد

منبع
فارس
بروزرسانی
روایت بلاتکلیفی ۷۰ قطعه زمینی که در سرخه «قسطی» واگذار شد

فارس/ شهرداري سرخه حدود ۷۰ قطعه زمين را در اين شهر به مردم به‌صورت اقساطي واگذار کرده است، ولي عمده دريافت‌کنندگان زمين‌ها، آن را بدون استفاده به حال خود رها کرده‌اند.

مصطفي نطنزي، شهردار سرخه درباره گلايه‌هاي مردم سرخه از گراني مسکن در اين شهر اظهار کرد: شهرداري سرخه اقداماتي خوبي در راستاي رفع مشکل مربوط به کمبود زمين‌هاي مسکوني و تجاري انجام داده است.
وي گفت: بسياري از زمين‌ها در قالب مزايده و به‌صورت اقساطي به مردم عرضه شده، ولي متأسفانه ساخت‌وسازي انجام نشده است.
شهردار سرخه بيان کرد: شهرداري سرخه حدود 70 قطعه زمين (30 واحد تجاري و 40 واحد مسکوني) در ميدان 9 دي اين شهر به مردم با قيمت مناسب و به‌صورت اقساطي در جهت رونق ساخت‌وساز و توسعه شهر عرضه کرده است ولي متأسفانه شهروندان تمايلي به ساخت زمين‌ها نداشته و آن‌ها را بدون استفاده به حال خود رها و فقط دو مورد نسبت به ساخت اقدام کرده‌اند.
نطنزي اضافه کرد: شهرداري سرخه براي بازگشايي خيابان فرهنگ (از خيابان چمران و خليج فارس جديد تا بقعه پيرغريب) اقداماتي خوبي انجام داده و با 60 نفر از مالکان توافقات لازم انجام‌گرفته و خيابان در حال احداث است.
وي ادامه داد: اگر اين خيابان بازگشايي شود، حدود 200 تا 300 قطعه زمين در ضلع جنوبي آن آزاد خواهد شد و مردم مي‌توانند با مراجعه به شهرداري سرخه، تفکيک اراضي را انجام داده و نسبت به احداث بنا در اين املاک اقدام کند.
شهردار سرخه اظهار کرد: اميدواريم با اين اقدامات، مشکل زمين تا حدودي در سرخه رفع شده و اين مستلزم مراجعه مردم به شهرداري بعد از احداث خيابان است تا در جهت تفکيک اراضي و تغيير کاربري اقدام کنند.
نطنزي افزود: شهرداري سرخه در کميسيون ماده 5، بيش از پنج پرونده را به خود اختصاص نداده است؛ اما در زمان تصدي بنده تعداد پرونده‌ها افزايش چشمگيري داشته و تعداد پرونده‌هاي معرفي‌شده در ماه اخير به 30 پرونده رسيده است که اين اتفاق به جهت رونق ساخت‌وساز در شهر سرخه مورد تقدير قرار گرفت.
وي اضافه کرد: خيابان شهيد معمار و اراضي داخل شهر که در مالکيت شهرداري بوده، جهت احداث بنا به مردم واگذار شده است.
شهردار سرخه گفت: در بلوار بسيج سرخه، زمين‌هايي 40 سال به حال خود رها شده و جزو بهترين زمين‌هاي شهرداري محسوب مي‌شدند؛ ولي بدون استفاده بودند و در اين دوره با واگذاري به اشخاص، چندين واحد تجاري در حال ساخت است.
نطنزي افزود: ايجاد انگيزه براي افراد در جهت ساخت‌وساز رونق و پيشرفت شهر را به همراه خواهد داشت.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان سمنان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر سمنان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAENNWvIqZvWEhdCBvg
آخرين خبر سمنان در اينستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today