نماد آخرین خبر

توهین و مزاحمت در فضای مجازی توسط منشی اخراجی

منبع
پليس فتا
بروزرسانی
توهین و مزاحمت در فضای مجازی توسط منشی اخراجی

پليس فتا/ رئيس پليس فتا يزد از شناسايي و دستگيري فردي که در فضاي مجازي براي يک زوج ميانسال مزاحمت ايجاد کرده بود و قصد برهم زدن زندگي مشترک آنها را داشت، خبر داد.

سرهنگ مرتضي ابوطالبي، رئيس پليس فتا يزد در اين خصوص گفت: يکي از شهروندان خانم ضمن مراجعه به اين پليس اعلام داشت که فردي از طريق شبکه اجتماعي اينستاگرام, تصاوير خصوصي شوهرش را براي وي ارسال کرده و ادعا نموده که همسر موقت وي است، در اين راستا پرونده‌اي تشکيل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي‌هاي اوليه کارشناسان پليس فتا مشخص شد که متهم يا متهان با دسترسي به عکسهاي خصوصي شوهر شاکيه، اقدام به ارسال اين عکس ها براي او و ايجاد مزاحمت براي اين خانواده مي‌کنند که اين امر موجب شد پيگيري پرونده با حساسيت بيشتري در دستور کار قرار گيرد.
اين مقام مسوول ادامه داد: با انجام اقدامات فني، تخصصي و استفاده از شيوه و شگردهاي خاص پليسي گرداننده صفحه اينستاگرامي مزاحم که منشي اخراجي شوهر شاکيه بود، شناسايي و دستگير شد.
رئيس پليس فتا يزد بيان کرد: متهم در برابر مستندات موجود ضمن اعتراف، انگيزه خود را انتقام‌جويي از شوهر شاکيه پس از اخراج وي عنوان کرد و اقرار کرد که قبل از اخراج شدن، تلگرام شوهر شاکيه را هک کرده و از اين طريق به عکس هاي خصوصي وي دسترسي داشته است که پس از تکميل تحقيقات ،متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.
رئيس پليس فتا استان يزد با هشدار به مجرماني که با انتشار تصاوير خصوصي و خانوادگي کاربران در فضاي مجازي براي شهروندان مزاحمت ايجاد مي‌کنند، بيان کرد: طبق ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامي هر کس به‌وسيله سامانه‌هاي رايانه‌اي يا مخابراتي صوت يا تصوير يا فيلم خصوصي يا خانوادگي يا اسرار ديگري را بدون رضايت او جز در موارد قانوني منتشر کند يا دسترس ديگران قرار دهد، به ‌نحوي که منجر به ضرر يا موجب هتک حيثيت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال يا جزاي نقدي از پنج ميليون ريال تا ۴۰ ميليون ريال يا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
سرهنگ ابوطالبي ضمن تاکيد بر اينکه پليس فتا با چنين اشخاصي طبق قانون در کمترين زمان ممکن برخورد خواهد کرد، از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده موارد مشابه يا ساير جرايم رايانه‌اي موضوع را سريعاً از طريق وب‌سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمي اعلام کنند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان يزد را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر يزد در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEGzGLxClrDga39YQQ
آخرين خبر يزد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today