نماد آخرین خبر

پایتخت مبل و منبت کشور، میزبان کمیسیون کشاورزی مجلس

منبع
فارس
بروزرسانی
پایتخت مبل و منبت کشور، میزبان کمیسیون کشاورزی مجلس

فارس/ «ملاير» پايتخت مبل و منبت کشور ميزبان ۱۸ عضو کميسيون تخصصي کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي است که بازديد از ظرفيت‌هاي موجود در کارگاه‌ها و بازار مبل و منبت ملاير بخش کوچگي از اين سفر به شمار مي‌رود.

امروز ملاير ميزبان ۱۸ عضو کميسيون تخصصي کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي است که در اين سفر معاونان وزير جهاد کشاورزي، معاون آبخيزداري و معاون بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز حضور دارند که بازديد از ظرفيت‌هاي موجود در کارگاه‌ها و بازار مبل و منبت ملاير بخشي از برنامه اين سفر به شمار مي‌رود.
گرچه ملاير را با نام انگور و کشمش مي‌شناختند اما در سال‌هاي اخير اين شهرستان توانسته نام و آوازه ديگري را براي خود رقم بزند به طوري که سال گذشته شهرستان به عنوان «پايتخت مبل و منبت کشور» انتخاب شد.
علت انتخاب ملاير هم براي قدمت زياد توليد مبل و منبت در اين شهرستان و هم تعداد زياد کارگاه‌ها و ميزان اشتغال بالا در اين حوزه بود.
در اين شهرستان با چوب‌هاي راش، گردو، چنار، انواع مبل و منبت در سه نوع مصري، کلاسيک و مدرن و با سبک‌هاي گل درشت، گل ريز، انگليسي، پشت بيضي، خرچنگي، متکايي، دسته چوبي، نيلوفري، سوزني، سه بعدي، کلاسيک، استيل و راحتي توليد و به بازار عرضه مي‌شود. البته بايد به مبل و منبت‌ها، ساير مصنوعات همچون ميز غذاخوري، ميز مطالعه، صندلي، تختخواب و آثار تزئيني را هم اضافه کرد.
در اين شهرستان سالانه حدود ۶۰ هزار سرويس مبل و منبت توليد مي‌شود که حدود ۶۰ درصد توليد مبل و منبت کشور را دربرمي‌گيرد که اين رقم خود گوياي جايگاه توليد ملاير در کشور است.


 

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان همدان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر همدان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEH4hhdUB7Tpo7icCQ
آخرين خبر همدان در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today