نماد آخرین خبر

آزادسازی 62 زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری

منبع
فارس
بروزرسانی
آزادسازی 62 زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری

فارس/ مدير نمايندگي ستاد ديه چهارمحال و بختياري گفت: از ابتداي امسال تاکنون 62 زنداني جرائم غيرعمد با مبلغ بدهي 119 ميليارد و 411 ميليون و 722 هزار ريال آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

مجيد صيادي، مدير نمايندگي ستاد ديه چهارمحال و بختياري امروز گفت: از ابتداي امسال تاکنون 62 زنداني جرائم غيرعمد با مبلغ بدهي 119 ميليارد و 411 ميليون و 722 هزار و 104 ريال آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.
مدير نمايندگي ستاد ديه چهارمحال و بختياري عنوان کرد: از اين تعداد زنداني آزاد شده 39 نفر با بدهي مالي، 22 نفر بدهي مهريه، يک نفر ديه و دو نفر با ارائه خدمات مددکاري و مشاوره‌‌هاي حقوقي و قضايي آزاد شدند.
وي با اشاره به اينکه از کل مبلغ بدهي 411 ميليون و 722 هزار و 104 ريال با قبول اعسار از سوي مراجع قضايي کم شده است، افزود: همچنين شکات بيش از 59 ميليارد و 950 ميليون ريال گذشت کرده و يک ميليارد و 17 ميليون ريال آورده مددجويان بوده است.
صيادي با بيان اينکه براي آزادي اين 62 زنداني مبلغ 9 ميليارد و 101 ميليون و 491 هزار ريال کمک بلاعوض توسط ستاد ديه کشور و استان پرداخت شده است، ادامه داد: همچنين از محل تفاهم‌نامه سازمان زندان‌ها و بنياد مستضعفان براي آزادي نيازمندان جرائم غيرعمد 10 ميليارد و 60 ميليون ريال کمک بلاعوض پرداخت شده است و اين زندانيان بيش از 12 ميليارد و 529 ميليون ريال تسهيلات دريافت کرده‌اند.
وي با بيان اينکه در حال حاضر و براساس آخرين آمار 204 زنداني جرائم غيرعمد با مبلغ بدهي بيش از 70 ميليارد تومان و چهار هزار و 946 سکه در زندان‌هاي استان به سر مي‌برند، اضافه کرد: هم اکنون 63 پرونده محکومين مالي جرائم غيرعمد در حال رسيدگي است تا بتوانيم از طرق مختلف زمينه آزادي اين زندانيان را فراهم کنيم.
مدير نمايندگي ستاد ديه چهارمحال و بختياري گفت: مردم خير و نوع‌دوست مي‌توانند از طريق واريز وجوه خود به شماره کارت 6037997599025690 و همچنين شماره حساب 105325828008 نزد بانک ملي و به نام ستاد ديه به آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد کمک کنند.
وي با بيان اينکه مردم خير و هيئت‌هاي عزاداري استان در ماه محرم هزينه نذورات خود را به آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد اختصاص دادند، پيشنهاد کرد: به دليل شيوع ويروس کرونا و لغو مراسم متوفيان، بازماندگان اين عزيزان مي‌توانند هزينه مراسمات را به حساب ستاد ديه استان واريز کنند.
صيادي ادامه داد: هم‌استاني‌ها مي‌توانند با حضور در ستاد ديه پرونده مددجويان واجدالشرايط را از نزديک بررسي و جهت آزادسازي آن‌ها کمک‌هاي خود را اهدا کنند.
وي با اشاره به اينکه مردم خير و نوع‌دوست استان مي‌توانند به عنوان همياران مهر در آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد مشارکت داشته باشند، توضيح داد: در اين طرح با بانک‌هاي رسالت و مهرايران تفاهم‌نامه‌اي منعقد شده است که افراد خير مي‌توانند از اعتبار وجوه خود در اين بانک‌ها براي مددجويان تسهيلاتي اختصاص دهند.
مدير نمايندگي ستاد ديه چهارمحال و بختياري افزود: همچنين افراد خير مي‌توانند در صورت تمايل و عدم استطاعت مالي جهت پرداخت مبالغ سنگين با قبول اقساط مددجويان جرائم غيرعمد در آزادسازي زندانيان واجدالشرايط همياري کنند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان چهارمحال و بختياري را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEPpS8kVmT0jtIi9HQ
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday